zondag, november 22, 2009

Twitteren

Ik weet nog steeds niet helemaal wat ik met Twitter moet. Tijdens de Kinderboekenweek ben ik ermee begonnen, maar toen begreep ik er nog te weinig van om er iets zinnigs mee te doen. Eigenlijk geldt dat nu nog steeds een beetje.

Maar op de dag dat ik lees dat 'Twitteren' het woord van het jaar is geworden kom ik ook achter het nut van het medium. Bij ons in de buurt brak een enorme brand uit. En terwijl er explosies klonken en de rookpluimen tientallen meters hoog opstegen was er een uur lang niets over te lezen of zien in de 'traditionele' media. Het enige medium waar ik precies kon lezen wat er waar aan de hand was, was Twitter. Wat mij betreft is het dus terecht het woord van het jaar geworden.

Wat de stompzinnigste poging tot een nieuw woord is weet ik niet, maar ik kan het wel raden.

Voor de liefhebbers hier een spectaculaire foto van de brand:

3 opmerkingen:

Elsje zei

Twitteren moet je inderdaad niet proberen te doorgronden, dat moet je gewoon doen! :-)
Elsje
twitter.com/piependeelsje
PS Dank voor je reactie op mn boekenblog (al was ik niet zo aardig over jouw boekje #nietpersoonlijkbedoeld)

bibi zei

@elsje: haha

Almar zei

Wat een creatieve man, die Geert...