maandag, november 16, 2009

Guinness commercial

Als je aan reclamemensen vraagt waar ze het liefst voor adverteren, dan krijg je meestal een biermerk als antwoord. Met bier kun je alle kanten op. Het is een ideaal product om reclame voor te maken. En het levert ook nog eens veel geld en status voor het bureau op.

Twee jaar geleden schreef Guinness een pitch uit. Dat betekent dat het biermerk een competitie uitschreef tussen bureaus om een nieuwe campagne te bedenken. Het was een van de belangrijkste pitches van het jaar. Het bureau AMV BBDO won. Hieronder het resultaat van de winnende campagne. Bedacht door de beste reclamemensen, gefilmd door de beste cameramensen, geregisseerd door de beste regisseur, etc, etc, etc. Kosten noch moeite zijn gespaard en dat zie je aan elk detail.



Ik kan minstens twintig redenen verzinnen waarom ik hem niet goed vind. Wat heeft dit met bier te maken? Krijg je hier dorst van? Welk productvoordeel van Guinness laten ze hier zien? En ga zo maar door. Maar toch werkt hij op de een of andere manier. Geen idee waarom, maar ik krijg bijna zin in Guinness. En ik hou niet eens van Guinness en het is 10.12 uur in de ochtend.

7 opmerkingen:

Jan Paul zei

Er staat dan wel posted at 9.56 onder dit bericht, maar ik drukte pas om 10.12 uur op 'publish.'

Fenne zei

anders idd wel heel knap gedaan

coen zei

Is het verbodenvoorvrouwen-bier?

dorothe zei

ik snap hem meteen...goden zijn het..die de wereld creeeren..dat maakt guiness dus n goddelijke drank ofzo ;)

corien zei

Ik krijg een allen-die-willen-te-kaapren-varen-gevoel. Dit zijn de stoere mannen aan wie je het als vrouw kunt overlaten.

Anoniem zei

wat ik zocht, bedankt

Anoniem zei

now i`ll read your rss