woensdag, november 25, 2009

Blackberry, iPhone of niets?


Normaal gesproken is de keuze tussen Apple en een concurrent eenvoudig. Alles van Apple is beter, eenvoudiger, prettiger. Maar met de iPhone is dat anders. Zo ken ik een paar Mac-fanaten die de iPhone niets vinden. Bovendien is de marketing van het apparaat is erg 'on-Apples'. Ik kan hem niet zomaar kopen met mijn Vodafone-abonnement, maar moet allerlei trucjes toepassen. Gedoe dus. En ik haat gedoe. Dat is juist de reden dat ik altijd voor een Apple kies.

Een Blackberry kopen is geen gedoe. Maar mijn intuïtie zegt dat ik niet gelukkig word van een Blackberry. Iedere Blackberry-gebruiker beweert van wel. Net zoals iedereen met een iPhone blij is met zijn iPhone.

Er zijn mensen met beide. Zij gebruiken hun iPhone voor alles en hun Blackberry voor internet en e-mail. En nou komt het: ik wil zo'n ding alleen maar voor internet en e-mail. De rest kan me gestolen worden. Ik heb al een iPod, een fototoestel en weet ik wat die dingen nog meer kunnen. Internet via een Blackberry schijnt sneller en beter te gaan. Dát wil ik. Maar dat gaat helemaal tegen mijn intuïtie in. Ik weet het niet ik weet het niet ik weet het niet.

6 opmerkingen:

Almar zei

Iphone.

Maarten zei

Blackberry sneller??? Waarom eigenlijk geen Nokia?

Anoniem zei

Samsung H1 heeft Linux OS. Lijkt me de beste oplossing met je Vodafone-abonnement.

Ionica zei

Androids schijnen ook erg fijn te zijn voor de mail. Ik ben erg blij met mijn iPhone, maar vind het toetsenbordje toch wel wat onhandig bij het typen van lange mails. Ik gebruik de iPhone vooral om mails te lezen en dingen te zoeken (routes, treintijden, lokaties van winkels, recepten).

bibi zei

Neem een douche. Kies intuïtief.

Jan Paul zei

Hm. Daar heb ik wel van aan. Zowel Linux als Google klinken intuïtief goed.

Maar ik heb zojuist via mijn huidige telefoon al boardingpassen kunnen downloaden. Dat is toch wel heel fijn. Lang leve de moderne techniek!