vrijdag, oktober 02, 2009

Petje af


Pfff. Hèhè. Daar zijn we weer. Sinds gisteren ben ik alleen maar op pad geweest voor interviews en om dingen voor de Kinderboekenweek te regelen. Én ik heb mijn eerste Kinderboekenweekoptreden voor kinderen gedaan. Op basisschool De Kameleon in 's Gravenzande. Dat was voor mij heel spannend, omdat ik nog helemaal niet wist hoe kinderen er op zouden reageren. Bovendien doe ik allerlei proefjes en ik was benieuwd of die wel goed zouden gaan. Dat was gelukkig het geval. De kinderen vielen niet in slaap, er zijn geen doden gevallen en iedereen reageerde heel enthousiast. Ik hoef geen nieuwe experimenten te verzinnen.

De lezing eindigt met een quiz waarbij een kind Graaf Sandwich kan winnen. Ik doe dan een soort petje-op-petje-af als in het programma Holland Sport. De kinderen spelen daarbij verschrikkelijk vals (als ze af zijn gaan ze gewoon opnieuw staan), maar één meisje uit een groep 4 maakte het wel heel bont. Ik had voor de eindronde een groepje met finalisten bij me staan en zij kwam daar gewoon naartoe gelopen. 'Wat kom jij hier doen?' vroeg ik. 'Nou,' zei het meisje, 'ik had net antwoord B, maar dat wilde ik nu toch liever veranderen in A.'

4 opmerkingen:

marieke zei

ik noem dat gewoon inspelen op de situatie.

Lili zei

Die heeft straks ook helemaal geen last van welk glazen plafond dan ook!

Jan Paul zei

Ze kan meteen solliciteren bij de CPNB.

marieke zei

dat zeg ik dus...