woensdag, oktober 14, 2009

Boekenweekbingo


Vroeger, en misschien nu ook nog, had je ‘businessbingo.’ Je moest daarvoor een bingokaart maken met negen voorspelbare grappen van een collega of de grootste clichéwoorden (targets halen, synergie, problemen tackelen, etc…). Als al die woorden tijdens de vergadering werden gezegd, dan mocht je hard ‘bingo!’ roepen en had je gewonnen - ik ben trouwens benieuwd hoeveel winnaars dat durfden te roepen als de baas mee vergaderde.

Stel dat de ‘Boekenweekbingo’ zou bestaan, dan zou ik deze week dit formulier invullen:

Ik hou wél van spruitjes.
Kijk, hij schrijft met links!
‘Ieuw!’ (Hoor ik elke keer als ik bladzijde 95 en 96 uit Graaf Sandwich voorlees)
Waar haalt u uw inspiratie vandaan?
Dit boek is voor mijn kleinkind.
Mag ik uw handtekening?
Mijn zoon/dochter schrijft ook.
Vooral Geronimo Stilton doet het nu erg goed.
Hield u vroeger zelf van spruitjes?
Je hebt het zeker erg druk deze week?


Ben ik die zinnetjes al zat? Nog lang niet!

7 opmerkingen:

coen zei

Zeker bij dat snotstuk.

corien zei

(dat is vreemd. Als ik je weblog lees hoor ik ineens het nos-journaal. Dacht even aan een paranormaal verschijnsel, maar het is een link die ineens tot leven komt.)

Pascale zei

Ja, ik dacht eerst ook dat ik een ander tabblad open had staan, Corien. Maar het is Goedemorgen Nederland. Die begint automatisch het meest recente programma af te draaien zodra je de pagina opent. Ik heb de originele uitzending ook niet gezien omdat ik een dag te laat was en. Toen kreeg ik alleen Sven Kockelman met een mijnheer die in Shang Hai verdacht werd van de Mexicaanse griep.

Lucienne zei

Die bingo bestaat nog steeds, zag ik onlangs: http://bossingaround.com/2009/09/03/stopwoordenbingo/
Ik geloof dat Onze Taal er aandacht aan besteedde in een van hun nieuwsbrieven.

maarten zei

Wij noemen het Bullshit Bingo.

maarten zei

Wij noemen het Bullshit Bingo.

Lucienne zei

Hoera, sinds vanmiddag ben ook ik de trotse bezitster van het spruitjesboek! Eh... ik bedoel mijn zoon. Op de kinderboekenverkoop op zijn school kocht ik namelijk het boek Koekjes! van Ted van Lieshout.