woensdag, september 30, 2009

Wat je allemaal niet moet doen voor een beetje roem

Gisteren had ik twee fotosessies voor één interview. Eerst met Annina Romita in De taart van mijn tante voor Tubantia en de GPD-bladen. Daarna met Jan van Breda voor hetzelfde stuk in het Parool. Dit is de foto van Jan geworden:



Mooi hè?

Wat?

Wát!?

Denk je dat-ie met Photoshop gemaakt is?

No way!

Kijk hier maar eens:



Nee, schrijver van het Kinderboekenweekgeschenk zijn betekent keihard werken. En eh... vanavond 19.00 Kunststof Radio. Ik overhoor jullie morgen en het cijfer telt mee voor het overgangsrapport.

25 opmerkingen:

ted zei

Waren het "vuile" of schoongemaakte spruitjes?

corien zei

jammer dat het boek niet over slagroomtaarten of bruinebonensoep gaat.

Jan zei

Gemengde spruiten. 10 kilo van de markt (schoon)en 10 kilo van de Lidl (vuile). Was een aanbieding deze week 49 eurocent p/kg. Zijn daarna naar de daklozen gegaan, want ik vind spruitjes walgelijk.

Jan Paul zei

Corien, van alle ip-adressen in mijn statistiekprogrammaatje is dat van jou verreweg het makkelijkste te achterhalen. Er staat namelijk een Indonesisch vlaggetje bij. En jij riskeert met dit soort opmerkingen een enorme ip-ban...

corien zei

oei!

Igor zei

Het kan niet op met die roem. Nu ook alweer in de Varagids met je eega. En met Theo&Thea niet te vergeten.
Kun je misschien even melden op welk moment en/of medium de komende tijd níet bent te zien of te horen?

Igor zei

Jullie krijgen nog een woord van mij, maar mogen het lekker zelf op de juiste plaats zetten:
je

marieke zei

Thuis noemen wij schoongemaakte spruitjes altijd geklaarde spruitjes. Deze week hoorde ik van de gewasmanager spruitjes (ja heus, die bestaat) dat zoiets geschoonde spruitjes heet.

Lili zei

Groen staat je beeldig!
("Helemaal jij")

Jan Paul zei

Vind ik ook Lili. Goud is zó 2008...

Jan Paul zei

Igor, het is heel raar, maar Autoweek en IT-Magazine zwijgen me al weken systematisch dood. Voor de rest zou ik geen medium weten.

De Ariadne heeft een leuk special met 'brei je eigen Jan Paul Schutten-trui.' Onze Taal opent met 'Mooie boel is dat', de taal van Jan Paul Schutten. En Weekblad Fiscaal Recht heeft de leuke reportage 'belastingontduiken met de auteur van het Kinderboekenweekgeschenk.'

Gina zei

hahaha. corien, ik zie het zoooo voor me.
en indonesie.. toemis of tumis-nieuwe-spelling spruitjes, dat maakte mn oma, later maakte mn moeder het ook. soms. want alleen mn vader at het hahaha.

jan paul spruitjes, daar staat die ssss nu voor hihi.

ted zei

Het was leuk en onderhoudend, jij in Kunststof!

Alexander zei

Onder de kop: 'Zo hard kan het dus gaan', besteedt het Formule 1-magazine deze week gelukkig wél aandacht aan je.

Jan Paul zei

Dank je Ted, ik vond het zelf ook een heel prettig uurtje.

Ingrid zei

En wie Kunststof heeft gemist (zoals ik), kan het hier inhalen: (klik op "beluister uitzending")

http://www.nps.nl/page/programma/424/kunststof/aflevering/detail/10149204/jan-paul-schutten---schrijver

Jan Paul zei

Dank voor de link Ingrid, hoef ik het lekker zelf niet te doen.

Jan Paul zei

Oh ja: in het kader van 'door wie ben je eigenlijk nog niet geïnterviewd?' hier een vraaggesprek waarin ik mezelf genadeloos aan de tand voel.

Ingrid zei

Geen dank, Jan Paul.
Mocht je nog een P.A. nodig hebben...

Alleen de link naar Oba Live doet het (bij mij) nog steeds niet. Geen idee waarom niet. Iemand die raad weet?

Jan Paul zei

Bij mij hangt het van de browser af. Safari doet het niet (bij Bibi wel). In Firefox doet de link het bij mij wel.

Ingrid zei

Euh, ik heb heel saai en gewoon internet explorer...
Heb ik een te goede beveiliging?

Ingrid zei

Trouwens dank voor het snelle antwoord! Ben jij het zelf, of heb je al een P.A.?

Veel plezier met de (drukke, maar leuke) kinderboekenweek. Misschien kom ik volgende week in Donner wel even kijken. We krijgen dan toch wel spruitjes hè?

Jan Paul zei

Oh... IE... Je moet de link waarschijnlijk even subconvergeren via de bitmap in een TiaF bestandje. En als je hem dan gewoon even in Dos concateneert naar een pmf moet het heel eenvoudig lukken.

Woensdag krijg je pannenkoeken.

Ingrid zei

Dit was een test. Toch? Of niet?
Ik vrees hoe dan ook dat ik gezakt ben...

Pannenkoeken. Mèt spruitjes?
Of met mayo?

Han zei

volgens mij is die tweede foto ook gefotoshopt.