maandag, september 07, 2009

Nu begint het echt



Zometeen begint de Persbijeenkomst van de Kinderboekenweek. Dat is zo'n beetje de officiële aftrap van alles wat me de komende tijd te gebeuren staat. Hanneke Groenteman interviewt mij en aansluitend worden er afspraken gemaakt met de pers. Daarna kan ik op dit blog ook eindelijk wat meer schrijven over het Geschenk. Daar heb ik wel zin in.

Overigens heb ik al heel wat interviews gegeven. Het wordt lastig om mij de komende tijd niet tegen te komen.

De beste vraag: 'Wat wil je met het boek bereiken?'
De grappigste vraag: 'Maar denk je nu echt dat kinderen dit interessant vinden?'
De meest gestelde vraag: 'Hou je zelf van spruitjes?'

7 opmerkingen:

bibi zei

De grappigste vraag is wat mij betreft de meest achterlijke vraag.

Marjolijn zei

Succes!

Stefan zei

En? Hou je nu van spruitjes of niet?

Jan Paul zei

Dat hangt er van af, Stefan. Spruitjes uit de diepvries kan ik niet meer zien, die heb ik twee dagen lang uit een kartonnen zak moeten eten voor televisieopnamen. Maar ik heb heel veel zin in de verse spruitjes die er binnenkort weer aankomen.

Music For Gaza zei

spruitjes zijn het lekkerst als je ze stoomt (zodra het water kookt, een klein minuutje gas of elektra aanlaten, dan uitzetten en spruiten worden dan verder beetgaar of gaar gestoomd..) en van een vooroorlogse mevrouw heb ik geleerd dat als je er een kruisje in snijdt, ze sneller gaar zijn...

en met pindasaus natuurlijk :-)
gado gado !

Jan Paul zei

Een à twee minuten in kokend water. Daarna afgieten en in eigen hitte laten garen. Da's mijn manier.

Maar in de Kinderboekenweek verschijnt er een nog veel beter recept...

ted zei

Ik vind spruitjes het lekkerst met gebakken champignonnetjes.
Ik blief ze halfrauw en moddergaar lust ik ze ook, maar toen ik een kind was vond ik ze vreselijk. Ik heb het Kinderboekenweekgeschenk al mogen lezen omdat Sieb en ik het Prentenboek hebben geschreven, en daarin staat de onthutsende reden waarom kinderen geen spruitjes lusten. - Lezen dat boek!