vrijdag, augustus 21, 2009

Inzending 28 – Pascale: Vier tips

Pascale kwam nog met maar liefst vier inzendingen! Komen ze:

1. Het platform Signalering Onjuist Spatiegebruik.
Vooral de tekst bij de 'legging' vind ik goed.



2. De blogs Lolcats en Loldogs. Dit is een beetje een dubieuze, want eigenlijk kijk ik er niet zo vaak op. Afschuwelijke namen en een nare layout, en toch, de foto’s erop zijn bij vlagen erg leuk. Een beetje André van Duin met zijn dierenstemmen; dat maakt de aanbeveling er vast niet beter op, maar het is de eerste vergelijking die me te binnen schiet. Het concept snap ik niet helemaal: eerst dacht ik dat mensen hun foto’s konden insturen en dat er één tekstschrijver was, maar nu zag ik dat je ook zelf foto’s mét tekst kunt insturen. Ik neem aan dat er wel een ballotagecommissie is, want de teksten lijken redelijk constant. Hier Lolcats en hier Loldogs

3. Deze vond ik bij mijn eigen sectie ‘filmpjes’. In dit genre zijn er natuurlijk nog veertigduizend andere reclamefilmpjes te vinden, maar ik vond deze ooit leuk genoeg om te bewaren.



4. Ten slotte op voorspraak van mijn zoon Philip (10) deze. Hij wilde ook graag iets insturen (het gezin leeft mee), maar vond het moeilijk kiezen uit de filmpjes die op deze pagina staan. Uiteindelijk koos hij voor die van de Olympische spelen, maar het had net zo goed ‘Adam’, ‘Europa vs Italië’ of ‘The far West’ kunnen zijn.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Weg om legging? Daar hoort deze link bij: http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=1777 Hij is inderdaad leuk...

Anoniem zei

Nog mooier, een link die ook linkt: http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=1777

Kirsten zei

Onjuist spatiegebruik: wat een simpel maar heerlijk vermaak! :-) Mijn favoriet op de site is 'buiten band kopen, binnen band gratis'. (Zou leuk zijn als je de band ook daadwerkelijk gratis krijgt!) Maar ook 'legio nella' werkt wel op mijn lachspieren.

Maarten zei

Bij die commercial moest ik meteen aan deze denken...

Frank den Hollander zei

Konijnen [spatie] bouten in de aanbieding!

Frank den Hollander zei

Minder [spatie] validen op de arbeidsmarkt!

Marjolijn zei

moest grinniken om de lieve heersbeestjes vanwege de plots ontstane tegenstelling.

Gina zei

ah, die van de Duitse kustwacht, had ik lang geleden gezien, is wel erg leuk!

de weg om legging kom ik vaak tegen hier in Belgie en telkens als ik het zie -wegomlegging- of weg omlegging of weg om legging, dan moet ik denken aan een huurmoordenaar :-)

Gina zei

en die spatiegebruik website is geweldig!

Pascale zei

Die gratis band was inderdaad een van mijn favorieten, Kirsten, samen met de legging.

Dit huisdier lijkt me ook heel bijzonder:
http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=1760. Of de feestelijkheden omtrent deze jarige batterij:
http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=1408. En de vacature voor het vullen van medewerkers: http://www.spatiegebruik.nl/popup.php?id=1865. Je kan blijven citeren.