dinsdag, juli 28, 2009

Inzending 6 - Kirsten: een dag uit het leven van een buitenpromovenda

De Zomerprijsvraag is een succes! Elke dag komen er leuke nieuwe inzendingen binnen en gisteren waren er meer dan 450 bezoeken, wat een ongekend record is voor dit blog in de vakantietijd.

Maar dat de prijsvraag ook schade aanricht is te lezen in deze bijdrage van Kirsten. Ze is afgestudeerd Neerlandica en gaat momenteel door het leven als buitenpromovenda. Een klein kijkje in haar keuken:


07.00 Wekker gaat. 

07.09 Uit bed.

07.15 Aankleden, ontbijten, nieuws kijken. 

07.45 Tandenpoetsen, computer opstarten.

08.00 Aan de slag!

09.30 Gaat best lekker vandaag. Even koffie zetten.
09.45 Kwartiertje koffiepauze.
09.46 Zou Jan Paul Schutten al hebben geblogd?
09.47 Jan Paul Schutten heeft geblogd. 

09.48 Een zomerprijsvraag.
09.49 Of we iets willen insturen voor zijn blog. 

09.50 Alles mag.

09.51 Als het maar de moeite waard is.
09.54 Zal ik iets insturen?
10.11 Wat dan?
10.23 Alles mag.

10.24 Als het maar de moeite waard is.
10.27 Hoe weet ik of iets de moeite waard is?
10.31 Dat weet ik niet.

10.34 Dat weet Sien.

10.39 En Jan Paul Schutten.
10.58 Zal ik een leuk filmpje insturen?
11.13 Ik weet helemaal geen leuk filmpje.

11.26 Een leuke link dan?
11.44 Even denken hoor. Een leuke link…

12.00 Misschien brengt de lunch inspiratie.
13.00 Nee. De lunch bracht geen inspiratie.

13.12 Ik weet ook geen leuke link.

13.42 Zal ik een stukje over m’n onderzoek schrijven? 

13.47 Ja!

13.48 Alles mag tenslotte.

14.27 Nee, laat ik het maar niet doen. Wil hij er straks nog foto’s bij want Jan Paul Schutten heeft altijd leuke foto’s bij zijn stukjes en dan moet ik op zoek naar foto’s en ik heb geen idee waar ik die zo snel vandaan moet halen en dat gaat me dan natuurlijk heel veel tijd kosten en die tijd kan ik beter in m’n onderzoek steken. 

15.01 Nee, maar geen stukje schrijven.
15.53 Ik kan natuurlijk ook gewoon gelijk zeggen dat ik geen foto’s heb.

16.07 Maar als het dan geplaatst wordt dan gaan er straks allerlei mensen vragen wat ik precies doe en dan gaan ze allerlei slimme vragen stellen en daar weet ik dan geen antwoord op en dan zeggen ze maar daar doe je toch onderzoek naar hoe kun je dat dan niet weten en dan wilde ik natuurlijk dat ik dat stukje nooit ingestuurd had.

16.19 En het moet ook nog de moeite waard zijn. 

16.53 Nee, laat ik maar geen stukje schrijven.
17.01 Nee, ik ga er niet aan beginnen. Dan maar geen boek.
17.30 ‘Of het goed ging vandaag? Nee! Ik heb maar anderhalf uur aan m’n onderzoek gewerkt. En dat is allemaal de schuld van Jan Paul Schutten! Omdat hij zo lui is om deze zomer niet te bloggen!’ 


 


9 opmerkingen:

Gina zei

hahahaha, erg leuk!

Jan Paul zei

Maar eh... waar gaat het onderzoek over? Daar ben ik toch wel erg benieuwd naar geworden.

Jeska zei

Geestig!

bibi zei

Je bent ons een vervolg verplicht. Dit was in ieder geval al een leuke eerste aflevering joh.

Ionica zei

Heel leuk (en herkenbaar)! Wel jammer dat er niet meer leuke foto's bij zitten.

Kirsten zei

@ Jan Paul: Daar was ik al bang voor dat je dat zou vragen. ;-)
Ik doe onderzoek naar (Nederlandstalige) algemeen-culturele tijdschriften uit voormalig Nederlands-Indie. En ik richt me daarbij voornamelijk op de literaire rubrieken.
Je gaat nu toch geen ingewikkelde vragen stellen he? :-)

@ Bibi: Een vervolg... Oef, wat een druk. :-)

Gina zei

aha! als je meer wilt weten over oude tijdschriften en je kent het nog niet, dan kan ik het weblog Indisch4ever aanbevelen!

corien (batavia) zei

cool Kirsten! Kom een keer langs als je in de buurt bent!

Kirsten zei

@ Gina: Het weblog kende ik nog niet. Dank voor de tip!

@ Corien: Dat wordt nog even flink doorsparen... :-)