zaterdag, juli 25, 2009

Inzending 3 - Lucienne: Angeline

Alles mag in de zomerprijsvraag, dus ook een link naar een eigen blog. Dat deed Lucienne, die een weblog bijhoudt over wat er taalkundig allemaal mis gaat in haar half Vlaamse, half Nederlandse huishouden. Dit is haar favoriete stukje, niet omdat ze zichzelf nu zo grappig vindt, maar omdat haar zoontje van vijf zo komisch is.

Ik moet er nu nog stééds om lachen en ik hoop anderen ook. Het kan natuurlijk zijn dat ik als moeder de enige ben die het leuk vindt: dan is deze prijsvraag een goede testcase :). Trouwens, ik kon het niet laten om een mailtje naar het management van Peter Koelewijn te sturen; zij vonden het ook wel leuk (maar dat was misschien uit beleefdheid...).

Hier de link naar het desbetreffende blogstukje in kwestie waar het hier over gaat.

2 opmerkingen:

Jan Paul zei

Ik wist zeker dat ik ooit ook wel eens over Mondegreens geblogd had. Niet dus. Ik kan er in elk geval nergens een spoor van terug vinden.

Mijn persoonlijke mondegreens zijn 'What's love, but i second that emotion,' in plaats van 'a second-hand emotion.' Komt door Smokey Robinson.

Bij Scritti Politti deden ze het expres, door een nummer Mystic Handyman te noemen waar iedereen Mr Candyman hoort.

En de koning der Mondegreens is zoals Lucienne op haar eigen blog al schreef Vang Boeien, eh... Frank Boeijen. Mijn favoriet is deze: hele volksstammen hebben hem 'Denk niet wit, denk niet zwart, maar in iedere kleur van je haar' horen zingen.

Lucienne zei

Wat ook leuk is, is om nu eens op www.kissthisguy.com bij Michael Jackson te kijken. Die kan... eh kon er ook wat van. Bijvoorbeeld dit fragment uit 'Smooth Criminal':

In plaats van:
She was sitting at the table,
He could see she was unable.
...
verstond iemand:
She was sitting at the table,
Eating sushi with the neighbor.