maandag, juli 20, 2009

Fluit!



Het filmpje is van Alex Budovskiy en het gefluit komt van drievoudig wereldkampioen fluiten Geert Chatrou. Geert vroeg mij of ik een op zijn levensverhaal gebaseerd boek wilde maken en dat is nu net uitgekomen: Fluit! Met illustraties van Alex Budovskiy. Mooi vormgegeven door steef liefting.

Het is het echte verhaal van Geert, hier en daar een klein beetje aangepast om het verhaal een duwtje te geven. Het leuke is dat juist de meest ongeloofwaardige onderdelen van het boek echt gebeurd zijn. The truth is stranger than fiction.

Zo'n boek moet natuurlijk met een cd komen. Geert vertelt daarom zijn eigen verhaal, aangevuld door een steengoede Jeroen Kramer. Natuurlijk fluit Geert er op die cd flink op los. En er staat ook een liedje op, mijn eerste zelf geschreven liedje. Gezongen en gefloten door Geert, met muziek van Ocobar.

Als dat allemaal niet genoeg reden is om naar de boekwinkel te rennen om Fluit! te kopen, dan weet ik het ook niet meer...

8 opmerkingen:

Marijn zei

Zo jij bent echt aan de creatieve buikloop! We hebben je vorige titels nog niet uit(geluisterd) of er is alweer een nieuwe! En in oktober opnieuw!

Lili de Ridder zei

Zelden zo onbedaarlijk de slappe lach gehad als bij je nieuwe stuk 'Over Jan Paul'.

ted zei

Dit moet een grap zijn. Ik gelóóf het niet.

Gina zei

het Fins of het Fluit boek? ziet er allebei errug echt uit :-)

ted zei

Dat boek. Van het Fins is geen woord gelogen.

Ionica zei

Het lijkt echt:
http://www.beslist.nl/boeken/d0000518001/Fluit!_CD.html

Ik ga dit weekend eens kijken of het al in de boekhandel ligt!

Gina zei

nou... Gert en Samson getuigen er ook al van... dus echt echt.

Gina zei

http://www.rubinstein.nl/

echt echt :-)

die zwart-wit tekeningen zijn erg leuk, doet me ook aan iets uit de jeugd denken...