woensdag, juli 08, 2009

Dringend opvang gezocht voor deze twee wezentjes



Gina Vodegel mailde me met een noodoproep. Ze zoekt onderdak voor deze twee kittens die ze gevonden heeft. Ze heeft alle mogelijke vormen van opvang in de regio gebeld, maar zonder resultaat. Vakantietijd. Foto's van het duo hier.

De kittens zijn waarschijnlijk tegen de zes weken oud, ontvlooid en vorige week voor het eerst ontwormd. Ze zijn erg zelfstandig, gaan al weken naar de kattenbak, zijn erg speels, leergierig, nieuwsgierig, kortom, alles wat jonge kittens behoren te zijn en doen.

De oproep is niet voor een gezin met kinderen waar huisdieren als speelgoed worden beschouwd, maar voor mensen die van katten houden en voor een betrouwbare opvang kunnen zorgen.

Wie iets weet kan mailen naar: gina.vodegel@writingaffairs.com

9 opmerkingen:

Gina zei

Hoi Jan Paul, heel erg bedankt! Ik ga ook maar over ze bloggen, dan krijgen mensen een idee van hoe ze zijn!

ted zei

Ik ben dol op jonge poesjes, maar ze gaan altijd met hun nageltjes in me hangen en dan ga ik helaas aan één stuk door niezen, bulten ontwikkelen en afbladderen.

stefan zei

Wat een mooie oude cementvloer!

marieke zei

aaaaaaah... ik ga nu mijn moeder bellen...

Gina zei

... en zo deed Marieke en ze mailde me. als er nou iemand de witte poes Souris wilt adopteren, dan hebben beide kittens een goed weliswaar afzonderlijk thuis, maar dan zijn ze onder de pannen!!

leuk zou zijn samen, maar het is niet perse nodig... en omdat Marieke d'r moeder het zwart-witte katertje zou willen als er zich niemand meldt voor allebei...

ja Ted, mn schoonzus heeft hetzelfde probleem (op het afbladderen na). enige tijd geleden kwam de kat van de buren via het open raam altijd hun slaapkamer binnen.. ze vindt katten hartstikke leuk, maar toen ze wakker werd met dikke ogen die ze nauwelijks open kreeg.. tja, toen gingen ze kijken wat er aan de hand was, bleek de kat van de buren lekker ergens te pitten hahaha.
nu dus raam dicht en kat beteuterd op vensterbank...

het zijn oude tegels, stefan! dat heb je hier nog in veel huizen, wallonie. ik ben wel eens in huizen geweest waar dan van dat bellatum of vinyl ligt, ook van dat hele oude en lelijke.. werd het verwijderd, kwam de mooiste tegelvloer tevoorschijn... belgen zijn soms een raar volk (excuses aan belgen die dit lezen)... qua inrichting en zo... en het zijn dan voornamelijk Nederlanders die zo'n oude vloer mooi vinden.. dus nu worden die tegelvloeren voorzichtig gesloopt en de tegels aan Nederlanders verkocht (zo heb ik me door een klusser/sloper laten vertellen...)

de twee kittens zijn net circus Boltini. ik kijk met open mond van verbazing wat ze allemaal uithalen in de kamer. mijn vriend liet ze vandaag voor het eerst alleen rondrennen, ik was met de honden wandelen. hij schrok zich rot hahaha. ze sprongen van stoel op wankele kandelaar (poeh, makkie, hebben ze gisteren al tot in den treure geprobeerd) die dan nog lekker heen en weer blijft zwalken met de kitten er boven op...

en de witte is een pittige, hoor. Souris (muis) is een sterk wezentje met een duidelijke wil en erg slim. het is mooi om te zien hoe ze situaties inschat, of ze kan springen of niet... als ze dan toch iets harder terechtkomt dan ze dacht, of met d'r koppie ergens tegen aan schuurt, dan schudt ze d'r hoofd ff (terwijl ik met de telefoon in de hand sta om 112 te bellen) en schrijdt dan majestueus naar een volgende uitdaging.

ik kijk nu al twee avonden Kitten TV hahahaha.

marieke zei

Ja zeg, ik had maar alleen het filmlinkje nodig en mijn moeder was al overstag. Maar als iemand de katjes allebei wil, dan is dat misschien gezelliger voor ze. We wachten het gewoon af! In elk geval diepe buiging voor Gina met haar beestenboel!

Gina zei

nou, wat ik doe is NIKS vergeleken bij al die organisaties die -tig kittens opvangen, onderbrengen in gastgezinnen etc etc...
er heeft zich nog niemand gemeld, behalve Marieke en haar moeder...

Gina zei

Marieke heeft vanmorgen het zwart-witte katertje Clochard opgehaald... ze waren net aan het spelen toen ze aanbelde en op het moment dat ik de deur open deed en ze binnen kwamen, rende hij heel hard op ze af. Leuk he?

Ook liep hij zelf de kleine bench in en hebben Souris en ik hen uitgezwaaid. Was wel even heel zielig toen Clochard in de bench zat, en Souris er om heen liep.. tot enkele minuten daarvoor waren ze nog heel fel aan het spelen, samen.

Maar het komt allemaal wel goed! Jan Paul, heel hartelijk dank voor het plaatsen van de oproep, nu is er al eentje van het duo goed terecht :-)

Souris slaapt nu in d'r uppie in de bunker en daar heeft ze blijkbaar geen probleem mee, want toen ik even keek, lag ze heerlijk in het mandje en keek ze me met slaperige ogen aan om vervolgens voor de tweede (!) keer te spinnen toen ik haar aaide.

Zij heeft haar broertje wat weerbaarder en stoerder gemaakt in de voorbije dagen... eens kijken hoe zij zich nu verder ontpopt.. en oh ja, ik ga met haar ook naar de buurvrouw toe, hoor. Kan ze met Chanel spelen, het grijze kitten...

Gina zei

voor degenen die van een mooi einde houden (gedeeltelijk dan..): Clochard heet nu Juul en heeft het helemaal naar zijn zin bij zijn adequaat personeel. Heb ondertussen namelijk geleerd dat honden een baasje en katten personeel hebben :-)

Nu Souris nog...