maandag, juli 06, 2009

Rare jongens die beroemdheden

Door het vele nieuws rondom Michael Jackson kwam ik er achter dat hij zijn twee zoons Prince Michael en Prince Michael II heeft genoemd. Wat zou de roepnaam van die laatste zijn? II? Tooey? Second? Seccie? Wacko Secco? (Nee, het echte antwoord is Blanket).

Jackson is zeker niet de enige ster die zijn kinderen stomme namen heeft gegeven. De absolute meester der olijke namen is Frank Zappa. Hij heeft zijn kinderen Dweezil en Moon Unit genoemd. Lekker gek! Ook de namen van het nageslacht van Bob Geldoff geven een klein kijkje op zijn mentale vermogens: Fifi Trixibelle, Peaches Honeyblossom Michelle Charlotte Angel Vanessa en Pixie Frou-Frou. Zucht. Dat ze niet de enigen zijn bewijst dit rijtje:

  • Apple (dochter van Gwyneth Paltrow en Chris Martin)
  • Bluebell Madonna (dochter van Geri Halliwell)
  • Brooklyn (zoon van David en Victoria Beckham)
  • Dandelion (dochter van Keith Richards en Anita Pallenberg) — zegt zelf dat ze Angela heet
  • Heavenly Hiraani Tiger Lily (dochter van Michael Hutchence en Paula Yates)
  • Ireland (dochter van Kim Basinger en Alec Baldwin)
  • Lourdes (dochter van Madonna)
  • Pilot Inspektor (zoon van Jason Lee)
  • Rumer Glenn (dochter van Bruce Willis en Demi Moore)
  • Scout LaRue (idem)
  • Tallulah Belle (en dat is drie)
  • Zowie (zoon van David Bowie) — heeft zijn naam inmiddels zelf veranderd in Duncan (eerst naar Joe)


In Nederland hebben we er ook een paar. De kinderen van Bart Chabot heten Splinter en Storm. Maar die vind ik eigenlijk wel leuk. Ook Vlinder van Isa Hoes en Anthonie Kamerling kan ik nog wel waarderen. Maar Zola Zaza River van Fiona Hering (dat is die van RTL Boulevard) is wel een erg jammerlijke schreeuw om aandacht.

Dat wij niet aan die flauwekul meedoen blijkt wel uit de naam die onze hond heeft: gewoon Sien (Charles Knut Rifleman Hinkelien Christus). En Bibi en ik zijn allebei knetterberoemd maar we zouden onze kinderen gewoon namen geven als Klaas, Piet en Henk. En als het jongens waren Mental, 2Pac en Tafkap.

7 opmerkingen:

ted zei

Het bedenken van meisjesnamen voor een verhaal vind ik vrijwel altijd veel moeilijker dan het bedenken van een naam voor een jongen. Ik vind meisjesnamen al gauw truttig, zoals Boterbloemina, Strikkebetje en Tierelantijntje. Gek genoeg vind ik het bijna altijd leuk als meisjes jongensnamen hebben.

Ionica zei

*grinnikt nog even na om de laatste alinea*

Niet-beroemde mensen kunnen er ook wat van natuurlijk. Ik ken een Jan-Jan en ik vermoed dat zijn ouders graag een dubbele naam wilden, maar dat ze maar één voornaam kenden.

Ook genant: een vriend van mij heeft een spelfout in zijn naam. Zijn ouders kregen onverwacht een tweeling en ze hadden maar één jongensnaam bedacht. Ze kozen in het ziekenhuis snel een tweede naam, waarvan de vader dus niet wist hoe je het schreef.

Igor zei

Geef mij dan maar de voetbalfamilie Sneijder:

Eerst was er Barry, die zijn zonen Jeffrey, Wesley en Rodney noemde.
De beroemdste van het gezin, Wesley, werd op 4 september 2006 vader van een zoon: Jessey.

Jan Paul zei

Dat vind ik ook vaak lastig, namen verzinnen voor een verhaal. Je wilt niet dat alle kinderen Mark, Jeroen en Sophie gaan heten. Maar soms slaan schrijvers een beetje door en heeft iedereen een rare naam. Dierennamen verzinnen vind ik wel weer leuk.

Ionica, vaders stuntelen regelmatig bij de burgerlijke stand. Met verkeerde of vreemd gespelde namen tot gevolg. Ik kan er zo een handjevol noemen.

En Igor, ik hoop dat Yolanthe uiteindelijk akkoord zal gaan met de naam Harley voor hun liefdsbaby. Of Dopey, Grumpy, Happy, Sleepy en Sneezy als het een vijfling wordt.

Lope de Aguirre zei

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=dma23072008_002

Wij hebben in België wel de familie Ypsilon. Zie bovenstaande link.

Lope de Aguirre zei

Ik wacht vol ongeduld op de BN'er of BV'er die zijn kind de naam Judas durft te geven. Da's pas origineel.

Lena zei

Wat te denken van Pixie Lolita? Da's de meisjesbaby van een radio presentatrice op MNM, een Vlaamse radiozender...