vrijdag, juni 26, 2009

Twee dagen Klokhuis

De afgelopen twee dagen waren druk. Het Klokhuis maakt namelijk een special over het Kinderboekenweekgeschenk en daar hebben we gisteren en eergisteren opnamen voor gemaakt. Ik kan nu al beloven dat het heel erg leuk gaat worden. De aflevering wordt een soort samenvatting van het boek. Klinkt onmogelijk, maar het is wel gelukt. De makers van het programma hebben een ontzettend grappig en knap script geschreven. Dolores Leeuwin presenteert de aflevering.

De opnames begonnen woensdagochtend bij Wageningen Universiteit en Researchcentrum. Tijdens de opnames liep ik de hele tijd rond met een papieren zak met bevroren spruitjes. Al snel begonnen de spruitjes te ontdooien, te verkleuren en te ruiken. Dat werd elk kwartier enkele gradaties erger. Dit in de wetenschap dat ik ze aan het einde van de middag moest opeten. Ik ben gek op spruitjes, en toch viel dit niet mee. Ik heb daardoor een gruwelijke hekel gekregen aan de woorden 'kan' 'hij' 'nog' 'een' 'keer' en 'over?'. Maar alles voor de showbizz. En het eindresultaat mocht er zijn.



Gisteren heb ik (geen rijbewijs en nauwelijks rijervaring) uren rondgereden in dit wagentje hierboven. Dolores en ik moesten er allebei in en ik ben een 'tikkie' zwaarder. Het ding kantelde voortdurend naar rechts en dreigde in de bocht bij een snelheid boven de twee kilometer per uur om te klappen. Uiteindelijk konden er vlak voor het donker opnames gemaakt worden waarbij ik niet al te paniekerig uit mijn ogen kijk. Het voertuig is gelukkig ook nog helemaal heel.

De aflevering wordt uitgezonden op de eerste dag van de Kinderboekenweek, maar ik zet nog wel een waarschuwing op het blog.

9 opmerkingen:

Lena zei

naar de uitzenddatum ging ik nu net vragen! Jij bent GOED zeg!:-)

Jan Paul zei

De meest waarschijnlijke uitzenddatum is 7 oktober.

Lena zei

Hmm, dan moet ik zorgen dat ik het alarm in mijn kop aanzet, en dat ik onze video programmeer...

Anoniem zei

Volgens mij is er vorig jaar geen special in de kinderboekenweek geweest. Klopt dit?

Jan Paul zei

Dat zou heel goed kunnen.

Thomas zei

Er was er wel degelijk één, over Hans Hagen en poëzie:

http://player.omroep.nl/?aflID=7981012

Jan Paul zei

Dank je, Thomas!

Else zei

Hee!

Hoe gaaf!
Was er net op!
Hoe heet dat ding waar je in moest rijden?
Kun je toch gewoon in met je brommerrijbewijs?

liefs,
else.

Jan Paul zei

Ja je kunt er met een brommerrijbewijs in rijden (of stiekem zelfs zonder, zoals ik). Maar je moet er niet met z'n tweeën in gaan zitten. En al helemaal niet als de een een stuk zwaarder is dan de ander... We vielen telkens bijna om.