dinsdag, mei 19, 2009

Korting op korting


Albert Heijn heeft een oude actie uit de kast gehaald: jokers plakken. Je krijgt stickers met een joker en die geven recht op korting. Je mag ze overal op plakken. Maar die gemenerds bij Albert Heijn suggereren in hun commercial dat het slim is om de korting te plakken op iets waar al korting op zit. Dat is natuurlijk helemaal niet voordelig! Je moet die jokers systematisch plakken op de duurste producten uit je winkelmandje. Dan leveren ze het meest op. Maar dat zeggen die gluiperds niet.

7 opmerkingen:

Ionica zei

Ik had laatst bij de Digros iets grappigs bij een kortingsactie: ze hadden voor Nivea-produkten een `3 voor de prijs van 2' actie. Het gold voor alle producten, dus ik dacht dat de goedkoopste gratis zou zijn. Maar nee, ze rekenden 33% korting op het totaalbedrag.

Ik wilde eigenlijk alleen dagcrème (7 euro) en scrubgel (5 euro) kopen. Ik pakte als derde (gratis) product maar een pot van die fijne crème (3 euro). Ik dacht dat ik 12 euro moest betalen voor die dagcrème en scrubgel.

Maar...doordat ze die gekke korting op het hele bedrag rekenden betaalde ik slecht 10,05 euro. Ik betaalde dus minder voor de twee dingen die ik wilde hebben, dóórdat ik iets meenam dat ik eigenlijk niet nodig had.

ted zei

Verhip! Ik had al een klein stukje voor mijn eigen weblog geschreven over hetzelfde, maar dan iets anders:

Bij Albert Heijn is het weer jokers-plakken-tijd. Je plakt een sticker op een artikel van je keuze en dan krijg je tien procent korting. Als je die sticker plakt op een artikel dat al in de reclame is, krijg je daar dus nóg meer korting op. Maar dat doe je natuurlijk niet. Als je zo’n sticker plakt op een blikje tomatenpuree van 20 cent, dan krijg je maar 2 cent korting. Plak je de sticker op een fles wijn van 20 euro, dan krijg je 2 euro korting. – Ik vind het een van de meest slimme acties van Albert Heijn. Omdat ik zo veel mogelijk voordeel wil, plak ik de stickers op dure producten. Dan krijg je de meeste korting. Het zijn meestal producten die ik onder normale omstandigheden niet koop omdat ik ze te duur vind. Zo lukt het AH toch om mij dieper in de buidel/beurs te doen tasten

Jan Paul zei

En daarom maakt Albert Heijn meer winst dan de Digros!

coen zei

Ik vind het wel een beetje branchevervaging als Jan Paul over Albert Heijn gaat schrijven. Ted doet AH, kan Jan Paul niet een andere super coveren, dan doe ik wel Super de Boer.

Jan Paul zei

Het had ook een stukje voor Wiskundemeisjes kunnen zijn. Al is het wiskundige deel misschien niet echt van hoog niveau.

Maar moet jij de Lidl niet doen, Coen?

marjolijn zei

Schrijvers en Albert Heijn... wat is dat toch?
http://biesonderheden.web-log.nl/bies_berm/2009/03/zo-goedkoop-is.html

Mark zei

Haha ja, maar korting op korting klinkt natuurlijk wel lekker in de oren bij de meeste mensen!
Een vriend van mij is trouwens een site begonnen met daarop ook allerlei aanbiedingen, op deze manier kan iedereen profiteren van de aanbiedingen die er online te vinden zijn. Zijn site is: www.aanbiedingvoorjou.nl