donderdag, mei 14, 2009

Autoverkopers 2


Nog even over autoverkopers. Ik moest een paar jaar geleden een boek schrijven in opdracht van Grundig voor en over autoverkopers. Dat was een lastige klus. Ik wist niets van auto's, niets van verkopen en ook niets van verkopers. En het moest in twee weken af. De eerste week heb ik alleen naar een leeg computerscherm zitten staren. Maar uiteindelijk kwam het goed.

Dit is een stukje uit het boek. Het gaat over de verschillende manier waarop mannen en vrouwen benaderd worden door een verkoper:

- Komt u maar even mee naar deze prachtige viercilinder 234 XS turbodiesel.
- Komt u maar even mee naar dit leuke rode wagentje.

- Maar liefst 408 liter bagageruimte.
- Ideaal voor de boodschappen.

- Dit basismodel is standaard uitgevoerd met een 1.9 liter V6 motor.
- Een heel pittig autootje.

- Het chassis is extra licht dankzij de aluminium componenten en een unieke honingraatstructuur.
- Hij rijdt heel zuinig.

- Standaard front- en side-airbags, ABS, versterkte kooiconstructie en remkrachtverdeling.
- Heeft u kinderen?

- Perfect aerodynamisch gestroomlijnd met een CW-waarde van 0,28...
- En kijk eens wat een leuk smoeltje.

- Onafhankelijke wielophanging met langsarmen en schroefveren.
- Ook oma zal zich heerlijk voelen in deze auto.

- Vier kleppen per cilinder die goed zijn voor 81 kW/110 pk.
- Hij is er ook in het blauw.

- Een uiterst slimme investering omdat deze Zweed een hoge restwaarde houdt.
- Ach, kijkt u uw man eens lief aan.

- En dat voor slechts veertig mille.
- Voor 49.995 is hij van u!

7 opmerkingen:

ted zei

Ja, doe mij er maar zo een!

Ionica zei

Daarom moet ik van mijn vader altijd met mijn vriend naar de garage. Het doet er niet toe dat mijn vriend geen rijbewijs heeft en minder van auto's weet dan ik. Hij heeft immers baardhaar en ik niet.

Jeska zei

Mijn (lange) haar gaat rechtovereind staan van dergelijke autodealerpraat.
Als een dealer mij zo zou toespreken zou ik hem in de achterbak van het kleinste autootje aldaar proppen en de klep goed vergrendelen.

Igor zei

Mevrouwtje, mevrouwtje toch. U heb wel pit. Dan is dit echt een lekker fel karretje voor u; en heel makkelijk bij het inparkeren.

Jeska zei

Die 35.000 Euro cash gaat mooi aan uw neus voorbij meneertje de autodealer.

Maarten zei

Ik moest met mijn vriendin mee toen zij een auto kocht. De auto was voor haar, maar de verkoper keek mij voortdurend aan. Het was best lachwekkend eigenlijk.

freetje zei

Bij het bezoeken van een showroom wordt ik (vrouw) vaker dan mijn echtgenoot door de autoverkoper(s) aangesproken in de trant van "heeft u al iets leuks gezien, mevrouw?" Ik stel dan een zgn. technische vraag, bijv. naar de inhoud van de motor, de grootte van de kofferbak, enz. Leuk om dan de reacties te zien!