zondag, april 19, 2009

Philips commercial

Philips heeft een nieuwe tv ontwikkeld die je het echte 'filmgevoel' geeft. Om die tv te promoten hebben ze filmmaker Adam Berg gevraagd om een korte film te maken die uitlegt wat film nu zo anders maakt dan tv. Dit is het resultaat:

5 opmerkingen:

Gina zei

hahaha. ik las de Rauwe Bonk beschrijving terwijl het Philips filmpje begon, paste wel bij de muziek en zo. En nog niet eens een gek idee, hoor. Rauwe Bonk als nieuwe Nederlandse stripheld, bijvoorbeeld... om de lachspieren in goede conditie te houden...

de Rauwe Bonk die Nederlandse politici uit precaire situaties redt of ze daar net in klem zet.. de Rauwe Bonk die gewichtsconsulente Sonja Bakker om advies vraagt... de Rauwe Bonk als gast bij Paul de Leeuw... de Rauwe Bonk als bodyguard van Geert Wilders in zijn tienertijd (een Story fotograaf duikelt een schandelijk plaatje op uit het verre verleden van...) de Rauwe Bonk als trendsetter, smaakmaker, nieuwe nationale held. tja. er zit vast iets in het water hier in Belgenland :-)

ted zei

Ik zie niet 123 wat er nou zo nieuw aan is. Ik zie wel dat het gaat om het gevoel van driedimensionale beelden (die in dit geval stil staan), maar dat effect kennen we al van bewegende beelden. Ook dat het één lang, ononderbroken shot is, is al niet nieuw meer sinds de eerste afleveringen van ER. Dus ik weet niet precies waar ik op moet letten. Ja, dat het stil staat doet kunstig aan, maar als het is om "filmgevoel" gaat, dan helpen stilstaande beelden daar natuurlijk niet echt bij.

Maarten zei

Heb het ook wel eens beter gezien. Ik herinner me een Hitchcock film met een onmogelijk openings-shot. Een huis wordt van veraf gefilmd en vervolgens sta je in de woonkamer. Allemaal in een en hetzelfde shot.

Jan Paul zei

Nou, ik vind het wél een mooi filmpje. En ik kan het weten. Want ik ben... Rauwe Bonk de held.

Anoniem zei

now I know it!