woensdag, april 22, 2009

Kruisvaarders

Eergisteren was ik met twee redacteurs van het Klokhuis bij het Blauwe Theehuis in het Vondelpark aan het praten over een aflevering voor in de Kinder- boekenweek.

We hadden het net over Kinderen van Nederland toen het hele terras werd overspoeld door... kinderen van Nederland. Zo leek het tenminste. In werkelijkheid ging het om een nog veel beter boek: Kruistocht in Spijkerbroek. De kinderen hadden zich als jonge kruisvaarders uitgedost om cd's te verkopen ten bate van de slachtoffers van de aardbeving in Italië. Ik heb ook een cd gekocht, zolang het geld maar niet naar Berlusconi ging. Hoe de cd klinkt zal ik nooit komen te weten. Alles is vies, smerig en groezelig in het Blauwe Theehuis. Dus toen ik de cd op wilde pakken bleef hij aan de tafel plakken aan een stroperige plak opgedroogd bier. Getver.

2 opmerkingen:

ted zei

Wij zijn wel eens getuige geweest van de transformatie zoals in de zijkolom beschreven. Wat ons erg verbaasde was dat dr. Bruce - door het opzwellen van zijn spieren - uit zijn bovenkleren en uit de onderkant van zijn broekspijpen scheurde, maar niet uit het bovendeel van zijn broek. Wij hebben gezocht naar een verklaring voor dit fenomeen, maar konden die niet vinden. Rara, hoe kan dat?

Dr. Robert Bruce Banner zei

Ik heb zelf ook geen idee hoe dat kan. Maar ik ben wel blij dat het zo scheurt en niet andersom.

Vooral vroeger zorgde het voor torenhoge kledingrekeningen. Tegenwoordig pak ik het iets verstandiger aan. Als ik denk dat ik me ga opwinden trek ik uit voorzorg meestal een elastisch trainingspak aan.