donderdag, maart 26, 2009

Bologna in flarden



Ik zou niet weten wat ik over de boekenbeurs in Bologna zou moeten schrijven behalve enkele dingen die mij opvallen.

Er zijn heel weinig Amerikanen. De crisis heeft er daar echt flink in gehakt. Zelfs Walt Disney is er niet. Die hebben normaal gesproken een gigantische stand.

In Nederland en België maken we de beste non-fictieboeken van de wereld. In Duitsland en Frankrijk maken ze hele mooie boeken, maar die zijn vaak een beetje raar. In andere landen zie je alleen maar cliché-onderwerpen als ridders, kastelen, uitvindingen, enzovoort. Ze geven liever een glow-in-the-dark-boek over dinosaurussen uit dan een boek over een origineler onderwerp.

Ik heb al de geur van vers gemaaid gras geroken.

Ik heb al de hele week de muziek van het filmpje van Chirstian de leeuw in mijn hoofd zitten.
Voor het eerst word ik als een Italiaan beschouwd. Er waren zelfs Italianen die de weg naar het station vroegen en ik kon ze de goede kant op sturen.

Vandaag verschijnt 'Bidden is niet genoeg', met mijn economische columns. Ik kan helaas niet bij de presentatie zijn omdat ik hier heel hard in de zon moet zitten.

16 opmerkingen:

sien zei

Grrrrrrrrrr

sien zei

O ja, er ligt al drie dagen een gele envelop op je te wachten.

ted zei

Maak hem eens open, Sien. Wij willen weten wat erin zit. Als het iets is om te lezen en je kunt niet lezen, dan moet je even een leesbril opzetten.

bibi zei

Hoi Ted, ik vrees dat Sien kleurenblind is. De envelop is al drie dagen keiblauw.

Ingrid zei

Net goed.
Had hij jullie maar niet thuis moeten laten.

ted zei

Wij willen ook weten wat er in blauwe enveloppen zit.

sien zei

Ted, het zijn er wel vijf.

Ingrid zei

Oei.
Hoe goed kan Sien tellen?
Als het er echt vijf zijn, is het wel weer sneu.

Ingrid zei

Helpt trouwens geweldig tegen de hik. Een blauwe envelop bedoel ik. Zelfs een fictieve.

Mijn vader had ooit al een paar uur de hik en kwam er niet vanaf. Toen ik (als puber) tussen neus en lippen door aan mijn moeder vroeg of 'die blauwe envelop nog meeviel' was het meteen over.

corien zei

sien heeft het commando 'high five' misschien verkeerd begrepen en denkt nu dat één hetzelfde is als vijf. Hoop ik.

mw A. De Groot-Van Leemhuizen zei

Waar kan ik een gratis proefpakket Jan Paul Schutten bestellen?

bibi zei

Sien kan inderdaad niet tellen, het is er tot nog toe één.

Ingrid zei

Zeg, Jan Paul, als jij toch daar in Italië lekker in de zon op terrasjes gaat zitten, had je dan Miebeth niet even kunnen laten invallen!

Is ze alweer ergens opgedoken, trouwens?

Jan de Vries is inmiddels al uit het ziekenhuis ontslagen. Hij moet nog een half jaar revalideren. Ik vrees dat ik de rest van mijn leven bij hem in het krijt sta. Over Miebeth wil hij niets kwijt. Maar nu is de verbinding met Kirgizië ook niet al te best.

Iemand nog iets gehoord van die Osj Batken?

Jan Paul zei

Het was maar een blauwe envelop en het was veels te weinig. Ik kan niet wachten tot ik een miljoen moet betalen.

Gina zei

hahahaha! blauwe enveloppen en de hik, da's grappig, Ingrid. je pa zal zijn adem wel hebben ingehouden, zeker 10 tellen lang :-)

Ingrid zei

Hoi Gina, ja dat was schrikken voor 'm. Maar van de hik was ie eindelijk af. En het leuke: de blauwe envelop was geheel verzonnen. Dus ook achteraf viel het weer mee.