zondag, februari 08, 2009

Songsmith

Microsoft heeft een nieuw programma: Songsmith. Het werkt als volgt: je zingt een melodietje voor je computer, de computer neemt het op en Songsmith arrangeert er automatisch muziek bij. Hier zie je het in de praktijk (ja, dit filmpje is serieus bedoeld. Nee, je hoeft het niet tot het eind af te spelen):



De nieuwste hit op Youtube is het om bestaande nummers met dit programma te arrangeren. Stel dat Sting niet de hulp had gehad van Stewart Copeland en Andy Summers, maar wél van Songsmith. Dan had Roxanne zo geklonken:



Met dank aan Ionica voor de tip!

5 opmerkingen:

coen zei

Wordt dat rotlied eindelijk verteerbaar.

Tine zei

Word ik gelijk helemaal wakker en vrolijk van.

ted zei

Het klinkt voor geen meter,
't is vals en 't is blik,
maar toch zingt Sting beter
met Songsmith dan ik.

Ingrid zei

Het eerste filmpje is zo hypnotiserend slecht, dat je het móét afkijken.

Roxanne als tango (uit de film Moulin Rouge) vond ik toch beter dan deze ADHD mexicaanse versie.

Overigens ben ik zeer benieuwd wat Ted met Songsmith maakt. Of Jan Paul (geef toe, je hebt het vast al geprobeerd!). Morgen een filmpje van je eigen creatie?

Geweldige tip, Ionica!

Jan Paul zei

Nee Ingrid, ik werk op een Mac.
En daarop werkt dat programma niet.
Bovendien komt er geen zuivere toon uit mijn bek.
Dus van mij hoor je nooit een Songsmith-lied.