maandag, februari 02, 2009

Après


Van wintersport word ik altijd iets te filosofisch. Want wintersport heeft veel gemeen met het werkelijke leven. Ze worden beide leuker en interessanter als je risico's neemt. Daarom is het voor mij altijd zo'n goede week, want ik was net even naar de wc toen God de lef uitdeelde aan de mensen. Om goed te kunnen skiën en snowboarden móét je lef hebben. Je moet namelijk precies doen waar je bang voor bent: je letterlijk in het diepe storten. Pas dan krijg je controle en gaat het goed.

Natuurlijk ga je vaker onderuit als je meer waagt. Maar dat is meestal veel minder erg dan je vooraf denkt. Bovendien leer je te vallen en op te staan. Als je niets durft blijf je heel, maar je mist veel en leert niets. Bovendien is de après-ski ook een stuk aangenamer als je jezelf in durf hebt overtroffen. Misschien dat dit voor de après-vie ook wel geldt.

4 opmerkingen:

Ionica zei

En... Heb je jezelf in durf overtroffen vorige week?

Ik denk dat ik beter nooit kan gaan skiën. Ik heb namelijk wel lef, maar ben ontzettend onhandig. Ik breek al benen als ik gewoon een stukje wandel. Mijn vader is een keer gaan skiën en brak zijn been op negen plaatsen. Dat zou ik waarschijnlijk ook doen.

Jan Paul zei

Bij snowboarden moet je je durf wel overtreffen. Elke keer opnieuw. Je moet namelijk vaart maken om bochten te kunnen maken. En ook om een heuvel verderop op te kunnen (anders moet je lopen).

Een keer kwam ik per ongeluk helemaal los van de grond. Dat gaf gek genoeg een geweldig gevoel.

Misschien zou je toch nog kunnen skiën, Ionica. Lef is gek genoeg belangrijker dan handigheid. Ik heb trouwens geen van beide, maar kom na veel oefenen toch eindelijk normaal een berg af.

ted zei

In verband met het stukje in de zijkolom is de vraag natuurlijk aan de orde of vernieuwde Jan Paul Schutten wel enzymen bevat, want zonder enzymen krijgt zelfs vernieuwde Jan Paul Schutten de vlekken er niet uit op lage temperaturen. En in verband met het milieu is het van belang te weten of vernieuwde Jan Paul Schutten wel biologisch afbreekbaar is.

Jan Paul zei

Vernieuwde Jan Paul Schutten bevat tijdelijk maar liefst 15% gratis extra enzymen! Alleen wat betreft de biologische afbreekbaarheid, dat zal de tijd nog moeten leren.