zondag, december 14, 2008

Gratis publicititeit

Een paar maanden geleden schreef ik nog een stukje over waarom ik de Griffel (ik ging er toen gewoon van uit dat het een Zilveren Griffel zou worden) zou weigeren. Gewoon, voor de publiciteit. Nu is er een 'rel' rondom het boek van Beau van Erven Dorens. RTL Boulevard beschuldigde hem van plagiaat en Beau mocht boos spelen bij De Wereld Draait Door en in de kranten. Ik eet mijn rechterbeen op (zonder mayonaise) als het geen doorgestoken kaart is. Dit levert toch heel wat meer publiciteit op dan als Beau zijn boek op de reguliere manier onder de aandacht had gebracht.

5 opmerkingen:

coen zei

Publiciteit levert het misschien wel op, maar ga je het boek lezen?

Jan Paul zei

Nou, het gaat over het reclamewereldje dat ik wel ken. Bovendien stond het boek van Beigbeder een paar jaar geleden op mijn verlanglijstje. En ik ben wel benieuwd naar een roman van Beau van Erven Dorens, want hij kan wel degelijk schrijven.

Maar om je vraag te beantwoorden, Coen: eh neen.

ted zei

Pff, je zou de boeken die mensen kópen maar nooit lézen eens op een stapel moeten leggen...

Gina zei

(schuldig kijkend), ja eh, dat klopt. minstens 5 meter (valt nog mee). enig excuus is dat ik het voor 'mijn oude dag' bewaar.

Jan Paul zei

Ik kom ook een heel eind. Gelukkig heb ik nu een excuus om me door een meter aan culinaire boeken heen te lezen. Dat scheelt alweer.