dinsdag, december 30, 2008

De SSS-scholenbezoekmemorabele-eerstezinnentopdrie van Bibi

Voordat ik mijn boeken top-10 2008 bekend maak doe ik eerst nog even een top-3.

Het is de SSS-scholenbezoekmemorabele-eerstezinnentopdrie.

Op nummer drie staat Mijdrecht met de tekst:
Hallo, leuk dat je wilde komen. We vonden het wel een risico hoor om je uit te nodigen, non-fictie begrijp je, maar we gaan het vandaag gewoon met je proberen.’

Op nummer twee staat Den Haag met de tekst van een directeur:
Jongens een meisjes, we zitten hier allemaal in de gymzaal voor een bijzonder bezoek. Het is kinderboekenweek en daarom hebben we speciaal iemand voor jullie uitgenodigd: een kinderboekenschrijfster. Hier is … euh, ja, hier is ….hoe heet ze ook al weer, wat erg, nou ja, misschien kan ze straks gewoon zelf even haar naam zeggen. Veel plezier!

Op nummer één staat Utrecht met alweer een directeur:
Aaah, mooi, daar hebben we onze nieuwe stagiaire.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet te geloven. Maar wat zeg je dan tegen ze in zo'n geval?

Edward zei

Wat een leuke topdrieverzameling wordt dit :-) Maar het droevigste in dit geval is dat het echt waar is.... Tja...

Anoniem zei

Hahahaaaaa! Wat een klunzen! Heerlijk!
Marijn

ted zei

Ik kom er niet overheen, maar heb wel een aanvulling. Ik kwam de klas binnen en meteen staken leerlingen hun vinger omhoog. Ik dacht: ha fijn, ze hebben meteen vragen!
1. Ik kon mijn huiswerk niet maken, zeg ik maar vast.
2. Ik ben mijn boeken vergeten.
3. Mag ik naar de wc?
4. Ik moet vandaag eerder weg want ik moet naar de tandarts.
5. Krijgen we nou proefwerk of niet?
Wat een rare vragen, dacht ik. Het werd duidelijk wie ze dachten dat ik was toen de volgende opmerking kwam:
6. Mevrouw de Waal heeft gezegd dat wij dat proefwerk pas krijgen als ze weer beter is, dus u hoeft geen proefwerk te geven.

Ionica zei

Heel erg genant - en heel erg grappig. Nummer 2 is mijn favoriet, zo ga ik voortaan ook mensen aankondigen.

bibi zei

@ Anonymous: Wat ik ten antwoord gaf?

Bij punt 3:
'Kijk uit!' Want de dame in kwestie gaf op dat moment op de rotonde geen voorrang dus we hadden bijna een ongeluk. En verder zei ik niets omdat ik nogal verkrampt in haar Suzuki Alto zat.

Bij punt 2:
Hoi jongens en meisjes, ik ben Bibi Dumon Tak.

En bij punt 1:
ja, en gelukkig kon ik uw school in 1 keer vinden.
De bieb-begeleidster die achter me stond zei: 'Welnee, dit is toch geen stagiaire? Dit is de schrijfster.'
Waarop de directeur antwoordde:
'Maar we hebben ook stagiaires van vijftig hoor.'

Lena zei

Glub. Wat een onbeschofte manieren van doen allemaal!:-) Maar *zucht* dat krijg je als je geen voorbereidingen maakt natuurlijk.

jordan shoes zei

where you come from!

sticker zei

hermes birkin bag
hermes birkin
hermes bag
hermes handbags
gucci handbags