dinsdag, december 30, 2008

De filmtopdrie, eh... vijf... eh... tien van Edward

Wat een rijk filmjaar was het (in tegenstelling tot 2007)! De lijst had makkelijk twee keer zo lang kunnen zijn. Ik moet een truc uithalen, hopen dat Jan Paul het niet merkt.

5. Ex aequo en om verschillende redenen: THE FALL – LARS AND THE REAL GIRL – BE KIND REWIND – ONCE – MAMMA MIA – VICKY CRISTINA BARCELONA

4. JUNO
Wat een geweldig script! En wat een aanstekelijke film!

3. AWAY FROM HER
Met Julie Christie. Naar een prachtig verhaal van Alice Munro, de schrijfster die ik in 2008 ontdekte, maar van wie ik geen boeken uit 2008 las (maar oudere).



2. THERE WILL BE BLOOD
Eng en onvoorspelbaar, en visueel overdonderend.

1. GONE, BABY GONE
Geregisseerd door Ben Affleck en gespeeld door Casey Affleck. Zelden zo’n slim scenario gezien. Wel twee keer draait alles om en moet je anders gaan denken.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Waar is The Dark Knight? Die MOET er toch in!

Edward zei

Hm. Ik heb m gezien, maar... voor mij te zwart, te cynisch, te erg. Objectief gezien natuurlijk een heel goede film, maar ja... :-)

Huibert Zwavelkamp zei

Qua films vond ik vooral 'shampoo' op YouTube van Jan Paul Schutten erg goed. En 'Caja' trouwens ook.

Jan Paul zei

Dank je, huibert!

Edward zei

Vooral de soundtrack van The Wonderous Whoopy Cussions was ook heel bijzonder.

Edward zei

En het artwork van Sherzi Huppelbach natuurlijk.

Jan Paul zei

Uitstekend gafferwerk van Jack Boekema ook.

Edward zei

Nee, Jan Paul, dat was Jodocus Boekema, niet Jack.
Die deed 'Softijs en andere zachte zaken in Zuid-Ossetië'.

Jan Paul zei

En natuurlijk het onvolprezen 'Ja maar als ik hier druk doet het daar pijn II'

Edward zei

Klopt. Maar I was beter. Daar speelde Ebbergebbetje Lovering nog in mee (vlak voor ze definitief voor het professionele onderwaterhockeyen koos).

technology zei

Although there are differences in content, but I still want you to establish Links, I do not
fashion jewelry