zondag, december 28, 2008

Boekentopvijf (van Edward van de Vendel die niet tot drie kan tellen)

Ik las dit jaar vooral veel boeken die níét uit 2008 waren. Maar deze waren dat wel:

5. Rodaan Al Galidi – DE LAATSTE SLAAF

De mooiste en recentste dichtbundel die ik dit jaar las!



4. Isaac bashevis Singer – RIVKELE

Helaas is de Bright Lights-reeks (herdrukken van ‘onverwachte’ klassieken) ter ziele. Maar dit was een heerlijke verzameling korte verhalen over immigratie.


3. Philip Roth – VERONTWAARDIGING


Fantastisch, zoals bij elke Roth. Ik las dit jaar ook het geweldige EXIT GEEST.



2. Jonas Hassen Khemiri – MONTECORE, EEN TIJGER OP TWEE BENEN

Jonge Zweed met zijn tweede roman. Over immigratie (ook al – zie nu dat alle boeken in deze top vijf, behalve dat van Roth daarover gaan) en ontheemd zijn.


1. Shaun Tan – DE AANKOMST

Werkelijk duizelingwekkende graphic novel. Ik hoop dat zijn andere boeken ook snel in Nederland uitkomen.

6 opmerkingen:

Lena zei

@Jan Paul (en een beetje @Edward;-)) tot 3 tellen is moeilijk! Al heb ik dat voor mijn overzichtslijstjes wel geprobeerd. Maar nu heb ik dan weer wel het gevoel dat er heel veel ontbreekt...:-)

Jan Paul zei

Gelukkig ontbreekt 'De gelukvinder' niet in je lijstje. Dat zou gedeeld met 'Voor jou tien anderen' op 1 staan in mijn topdrie.

Lena zei

Ja, misschien had ik de hele lading kunnen dekken en daar de "Slashreeks" aan kunnen toevoegen...:-) Ik vond de drie tot nu toe verschenen boeken namelijk even goed...

bibi zei

Jouw nummer 1 ligt klaar om gelezen (bekeken) te worden. Ben nu helemaal verwachtingsvol.

jordan shoes zei

i think the archive you wirte is very good, but i think it will be better if you can say more..hehe,love your blog,,,

superior zei

dolce bag
dolce gabbana handbags
dolce gabbana bag
dolce gabbana handbag
balenciaga bag