zondag, november 09, 2008

Het Kinderboekenweekgeschenk

Hoe geweldig is het om het Kinderboekenweekgeschenk over eten te schrijven? Ongeveer even geweldig als het winnen van de Gouden Griffel. Ik verdiep me al jaren in het onderwerp. En ik koesterde al jaren de droom om een soort Johannes van Dam te worden. Dat is natuurlijk veel te hoog gegrepen. Maar een soort Johannes van Dam voor kinderen, dat moest mogelijk zijn. Het enige punt: die wás er al. De fotograaf en schrijver Philip Mechanicus. Bovendien was het ook te hoog gegrepen om hem te evenaren. Zo erudiet zou ik niet snel kunnen worden.

Ik heb hem ongeveer een jaar voor zijn dood een keer ontmoet. Hij heeft me toen allerlei tips gegeven en erg interessante verhalen verteld. Inmiddels telt mijn boekenkast mede dankzij zijn adviezen nu ruim twee meter aan culinaire boeken (zeker niet alleen kookboeken). Ik heb bij lange na nog niet de kans gekregen om alles te lezen, maar die kans krijg ik nu. Ik voel me een beetje als een skiër die door het NOC is uitgenodigd om een jaar lang in de bergen te trainen.

5 opmerkingen:

jacobus kervel zei

Ahum.

coen zei

veel vleesgerechten hoop ik.

Gina zei

hm, Jan Paul inschattende zou het een mix kunnen worden van lekkere gerechten en leuke weetjes over de ingredienten, zoals herkomst of dat het een lievelingsgerecht is van koning huppelepup... misschien zelfs recepten van over de hele wereld...

veel plezier met de voorbereiding, JP :-)

Jan Paul zei

Tja, dat is allemaal nog geheim hè? Maar er zullen zeker niet veel recepten in komen. Misschien wel geen een...

Sanny de Zoete zei

Beste Paul,

Wat gaaf dat je het kinderboekenweekgeschenk van 2009 gaat schrijven. Ik wil je graag kennis laten maken met een heel bijzonder art deco damasten tafellaken dat speciaal voor kinderen is ontworpen in 1930. Het kleed heet Margotje en je kunt haar nota bene in het tafellaken zien terwijl ze een boek zit te lezen! Toen al! Je kunt er iets over lezen op mijn weblog http://sannydamast.web-log.nl onder de rubriek design damast en op mijn website www.sannydezoete.nl bij Jubileumdamast van Chris Lebeau. Als je mij je adres stuurt zal ik je een brochure en een servet toesturen, dat zal je vast inspireren als je over lekker eten voor kinderen gaat schrijven! Dan kun je daar telkens verlekkerd je mond aan afvegen. Ik hoor graag van je. Sanny de Zoete