vrijdag, oktober 17, 2008

Ideetje

Het is nu half oktober en twee weken geleden werden de eerste rotjes alweer afgestoken. Sien was gelukkig uit logeren, maar gisteren was het opnieuw raak.

De ettertjes die dat vuurwerk afsteken hebben waarschijnlijk geen flauw benul wat ze dieren aandoen. En een aantal van hen zal ongetwijfeld stoppen met het afsteken als ze zien wat ze aanrichten. Daarom was mijn idee om affiches te maken met daarop foto's geschrokken dieren en daarbij de tekst: 'Denk je bij dat rotje ook even aan mij?'

Die affiches komen en masse bij de dierenwinkel te liggen, zodat iedereen ze daar gratis mee kan nemen en overal op kan plakken. Wie maakt en betaalt die affiches? Een fabrikant van dierenvoeding. Tenminste, als het goed is.

Ik heb dit idee doorgegeven aan een bevriend reclamebureau. Zij hebben er al een voorbeeldaffiche van gemaakt en gaan volgende week op gesprek bij de communicatieafdeling van onder andere Pedigree.

Wordt vervolgd dus.

6 opmerkingen:

Jan Paul zei

Geen enkele ook, een maar maar, geen wanten, nogs of drie puntjes. Ik mag best trots zijn op dit laatste stukje!

marieke zei

De inspiratie is terug. Hoera!

Edward zei

Geweldig idee, Jan Paul!!!

bibi zei

Eh ja, leuk idee Jan Paul.

Jan Paul zei

Die 'eh ja' staat er omdat Bibi vindt dat het ook haar idee is...

Ik vind van niet.

bibi zei

Kijk dames en heren, het begon zo:
'Ik haat rotjes op 24 oktober,' zei ik vorig jaar.
'Ja ik ook,' zei Jan Paul.
'Ik haat ze ook op 15 februari,' zei ik bijna een half jaar later in 2008.
'Wat of wie bedoel je met ze?' vroeg Jan Paul.
'Rotjes,' zei ik.
'Oh ik dacht bladblazers' zei Jan Paul.
'Die haat ik ook,' zei ik, 'maar die zie je niet op 15 februari. En terwijl ik bezig was Sien de hond, die vanwege een verlate voetzoeker bang in de bosjes zat, naar me toe te lokken zei ik: 'In oktober plak ik zelfgemaakte posters in onze straat op de lantaarnpalen met een zielig dier erop en de tekst: Rot op met die rotjes!'
En Jan Paul vond dat een geweldig idee. Hij paste de tekst iets aan, en belde een reclamebureau.
'Dat moet je groots aanpakken,' zei hij tegen mij.
'Dat zijn ware woorden, Jan Paul,' zei ik.
Hij voegde de daad bij het woord en belde een reclamebureau, won een gouden griffel en verkocht in drie weken tijd 30.000 boeken.
Fijn weekend iedereen!