vrijdag, oktober 03, 2008

De afgelopen dagen...


Ik kan toch niet slapen, dus eindelijk tijd om iets op het weblog te zetten. Wat is er allemaal gebeurd? Nou veel.

Toen de eerste regel van het juryrapport door Carolien Gehrels werd voorgelezen wist ik het: 'Dit is mijn boek. Ik heb de Gouden Griffel.' Op het podium dacht ik: 'laat ik maar gewoon doen, straks word ik toch wakker.'

Van het programma van het Kinderboekenbal heb ik niets meer meegemaakt. Ik werd na de bekendmaking meteen weggesleurd om foto's te laten maken en interviews te geven. De mensen van de CPNB waren fantastisch en zorgden er voor dat ik tussendoor stees een glaasje champagne kon drinken. De rest van de avond was één grote roes. 's Avonds in bed lag ik nog een hele tijd wakker en kon ik alles van die avond opnieuw door mijn hoofd laten gaan en eigenlijk voor het eerst echt beleven.

De volgende dag ging de roes gewoon door. Ik mocht met Tamara Seur van het Jeugdjournaal op pad om een filmpje te maken. Dat is erg leuk geworden:


's Middags had ik een workshop in de Krakeling met Paul Teng. Paul gaf tekenles en terwijl de kinderen zijn tekening na tekenden, vertelde ik over Amsterdam. Daarna signeren (zie foto boven). En in de tussentijd veel interviews voor allerlei radiostations. Toen ik 's avonds thuiskwam had Bibi de hele buurt met kinderen uitgenodigd om naar het Jeugdjournaal te komen kijken. Dat was erg feestelijk. Ook omdat er toen een Magnum champagne werd aangebroken. Daarna gingen we uit eten met een paar van de liefste en geweldigste mensen die ik ken.

Gisteren ging alles eigenlijk gewoon door: signeren, interviews, mails beantwoorden (aan de sms-en ben ik nog niet toegekomen) en genieten. Heel erg genieten. Vooral op die spaarzame momenten dat het werkelijk tot me door dringt.

11 opmerkingen:

ted zei

En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet, en we gaan nog niet naar huis, want smoeder is niet thuis. En al was ons moeder thuis, dan gingen we niet, dan gingen we niet, en al was ons moeder thuis, dan gingen we niet naar huis!

bibi, ik denk ook namens edward zei

Hee jan Paul hee, moet je die tekst niet even aanpassen? Het is te veel eer voor ons.

marieke zei

Mag ik me aansluiten bij Bibi (en waarschijnlijk ook Edward)?

bibi, misschien ook namens edward, zei

Ja Marieke dank, ik word platgebeld door mensen die willen dat ik teksten voor ze schrijf en lezingen kom geven. Ik vrees dat Edwards mailbox ook vol zit. Hoe het zit met de broer van Jack de W. uit Beek Ubbergen weet ik niet: ik ben met hem gebrouilleerd.

marieke zei

Het is toch een rare situatie, Bibi. Dat wij nog wel on speaking terms zijn, maar dat je met mijn alter ego J. de W. uit Beek Ubbergen niet meer wilt praten.

Jack de W. zei

Marieke, wij zijn nu met elkaar gebrouilleerd. Je weet hoe ik over die Dumon Tak denk.

bibi, waarschijnlijk niet namens edward, zei

O Jack, zit het zo, ik dacht dat ik alleen met je broer gebrouilleerd was, maar what ever, ik heb jouw nummer nu ook uit mijn gsm gewist en wat mij betreft wis ik jouzelf vanavond nog uit mijn hoofd. Sterker, ik weet niet eens meer wie je bent. By the way: ik heb die naam van je woonplaats altijd al hysterisch gevonden. Beek-Ubbergen, mijn god, en dan ook nog Jack de Wit heten.

marieke zei

Bibi, je weet toch dat Jack last heeft van een persoonlijkheidsstoornis en dat hij dus ook zijn broer is? Lastige man hoor, en ik kan er over mee praten. Een alter ego is sowieso al niet makkelijk, maar een alter ego met een persoonlijkheidsstoornis en dan ook nog een dissociatieve identiteitsstoornis. Ik geef het je te doen.

Jack de W. zei

Ik heb mijn broer aangesteld als woordvoerder. Ik onthou mij verder van ieder commentaar.

broer van Jack de W. zei

Mijn broer heeft verder geen commentaar in deze. En ik ook niet.

De zus van Jack de wit zei

Zo gaat het nou de hele dag bij ons thuis door. Doodvermoeiend, die twee.