zondag, oktober 05, 2008

Briljant en highbrow

Aandacht aandacht aandacht. Fijn hoor. De boeken verkopen als een tierelier. Kinderen van Amsterdam is op veel plaatsen uitverkocht. Er komt een vijfde druk aan van tienduizend exemplaren! Ook Kinderen van Nederland krijgt een tweede druk: vijfduizend stuks. En dat voor non-fictie! Er zit een addertje onder het gras. Al die boeken moeten nog wel in de boekwinkel verkocht worden. Maar er zijn er dus al heel veel verkocht. En alle voortekenen zijn gunstig. Kinderen komen de boekwinkel in gerend, zien mijn boek en zeggen: 'die wil ik!' Ik heb het voor mijn eigen ogen zien gebeuren, anders zou ik het niet geloven. Waar ik signeer zie ik de stapels voor mijn ogen verdampen. Waar ik niet signeer schijnt hetzelfde aan de hand te zijn.

Ik krijg e-mails van mensen die ik niet ken en kom mezelf op de raarste plaatsen tegen. Ik had een interview gegeven aan het Parool, maar kwam mezelf gisteren nóg een keer tegen in die krant: in de smaakmatrix. Dat is een matrix die van 'verschrikkelijk' naar 'briljant' loopt en van 'lowbrow' naar 'highbrow'. En kijk eens waar rechtsbovengetekende staat...

3 opmerkingen:

Robbert zei

Highbrow én briljant! En ook nog eens in hetzelfde vakje als Robert de Niro. Dat kan alleen maar goed nieuws zijn.

Nog van harte gefeliciteerd, Jan Paul!

Groet, Robbert

Ingrid zei

Wat heerlijk al die positieve aandacht! Geniet er lekker van.

Zodra de storm wat is gaan liggen, wil ik natuurlijk wel eens een handtekening in die stapel boeken die ik al van je heb. (en van Bibi)

Zet me maar vast op de wachtlijst...

Bart zei

Klopt hoor, Jan Paul! Hier in het Noorden waren we zaterdagmorgen al door de nieuwe voorraad heen! En toen hadden we nog een héle drukke Kinderboekenweekzaterdag voor de boeg...