vrijdag, september 26, 2008

Waarom ik de Griffel ga weigeren

Tja laten we eerlijk zijn, de kans dat ik een Gouden Griffel win is natuurlijk niet groot. De titel van het winnende boek van vorig jaar blijkt wat dat betreft profetisch. Maar hoewel het al heel fijn is om de aandacht van de Zilveren Griffel te krijgen, wil ik toch meer. En daarom denk ik er over om de Griffel te weigeren.

Want als ik weiger, dan krijg ik veel meer aandacht. Ik kom op de voorpagina's van kranten. Ik kom op de radio en misschien wel TV. Misschien kom ik zelfs eindelijk eens een keer in Boekblad. Een Griffel weigeren, dat is bij mijn weten nog nooit gebeurd. Dat is dus nieuws. Nieuws betekent aandacht, aandacht betekent verkoop, verkoop betekent rijkdom.

Er is alleen nog een klein probleempje. Alle media willen natuurlijk weten waaróm ik de Griffel weiger. En dan kan ik niet gaan zeggen dat ik het voor de publiciteit doe. Ik moet dus nog een geldige reden hebben. Maar ik heb nog een paar dagen de tijd om daar over na te denken. Suggesties op dit blog zijn welkom. Mocht ik onverhoopt toch geen goede reden kunnen verzinnen, dan accepteer ik de Griffel wel. Want het is toch 'best aardig', zo'n prijs.

9 opmerkingen:

coen zei

Reden: omdat Coen Peppelenbos een veel betere jeugdthriller heeft geschreven.

Jan Paul zei

Nee, da's een heel andere categorie. Dat telt niet.

Maar ik ben bereid om de media al te woord te staan. Ik zit nu bij de telefoon.

ANP, kom d'r maar in!

Jan Paul zei

Ik wacht nog steeds ANP. Jullie hebben mijn nummer.

Jan Paul zei

Pompiedompiedom.

marieke zei

Heb je al een persbericht verstuurd over je weigering?

Jan Paul zei

Eeh, dat nog niet. Maar ik heb al wel 71 blogbezoeken vandaag (wat eigenlijk een beetje tegenvalt).

marieke zei

hmmm, misschien moet je toch even een statement op youtube zetten ofzo en dan een persbericht naar het ANP. Als de berg niet naar...

Richard Thiel zei

Volgens mij heb je hem niet geweigerd. Dat is natuurlijk een beetje flauw na al die stoere praat hier.

Maar desalniettemin: van harte gefeliciteerd Jan Paul! Goed gedaan!!

ronald taatgen zei

Van harte gefeliciteerd!!! echt superleuk en goed