maandag, september 08, 2008

Van wolf tot watje

Eind september komt mijn boek Van Wolf tot Watje, hoe je dier een huisdier werd uit. Een boek dat uitlegt hoe wij de wolf hebben veranderd in een schoothondje en hoe het komt dat onze huisdieren qua verstand en gedrag niet ver uitstijgen boven hun wilde varianten van enkele weken oud. Ja echt! Een hond is niet veel meer dan een wolvenwelp. En voor onze huiskatten geldt hetzelfde, vergeken met wilde katten. Meer daarover in het boek zelf.

Wie helemaal niet in het onderwerp geïnteresseerd is kan het boek toch met een gerust hart kopen, want de illustraties van Sebastiaan van Doninck zijn onvoorstelbaar mooi. Na Paul Teng dus weer een ontzettend goede illustrator. Hier alvast twee voorproefjes die ik van Sebastiaans blog heb geplukt. Sebastiaans blog is sowieso de moeite waard, want er staan nog veel meer mooie dingen op.


8 opmerkingen:

ted zei

Een informatief boek helemaal in kleur? Wauw! - Dat zal zeker wel een vermogen kosten!

Jan Paul zei

Het verschijnt in een oplage van 6000 exemplaren. Dus dan is het relatief minder duur.

Ingrid zei

Het ziet er prachtig uit! Hadden we de kaft niet al gezien?
Inderdaad een aanwinst!

Anoniem zei

Maar wie is dan nu de auteur van dit boek? Bibi Dumon Tak, Edward van de Vendel of de broer van Jack de Wit uit Beek Ubbergen?

jack zei

Ik heb mijn broer er nooit over horen vertellen.

De broer van Jack zei

Nee daar moet je niet over opscheppen, vind ik.

jack zei

Als er iemand is die altijd opschept dan ben jij het. Voor die Zilveren Griffel heb je al een vitrinekast gekocht ter grote van een tomatenkas.

Jan Paul zei

Ik hou die griffel lekker zelf hoor. Daar betaal ik de broer van Jack de Wit gewoon voor.