dinsdag, september 16, 2008

Nog twee weken

Als je een paar nieuwe schoenen koopt ben je er even blij mee. Daarna raak je eraan gewend. Net als een nieuwe computer of tv. Allerlei vormen van geluk wennen (zie ook het stukje hieronder). Maar het geluk van mijn Zilveren Griffel toont geen enkel spoor van slijtage. Het is al leuk om op Wikipedia te bekijken in welk gezelschap ik me met die Griffel bevind.

Over twee weken wordt bekend wie de Gouden Griffel wint. 'Spannend voor je' hoor ik veel mensen zeggen. Dat valt wel mee. Ik geef mezelf namelijk maar een procent kans. Niet uit bescheidenheid - ik vind zelf dat ik best mag winnen - maar gewoon omdat ik mezelf maar een procent kans geef. Het is een gevoel. Dat gevoel is er onder andere omdat er nog nooit een informatief boek heeft gewonnen. In eerste instantie gaf ik Edward van de Vendel de grootste kans. Maar al na een paar dagen kreeg ik steeds meer het idee dat Gerrit Komrij de Gouden Griffel zou gaan winnen. En dat denk ik nu nog.

3 opmerkingen:

Jan Paul zei

Nou, dat gaat rap.

marieke zei

Mag ik mij van stemmen in de poll onthouden? Zonder dat daar meteen de doodstraf op staat. Of erger nog; levenslange verbanning van dit blog.

Jan Paul zei

Alleen als je achternaam met een 'V' begint en met 'ho even' eindigt.