maandag, september 15, 2008

Kinderen van Nederland

Toen ik mijn eerste exemplaar van Ruik eens wat ik zeg (mijn debuut) voor het eerst in handen had, was ik volmaakt gelukkig. Ik ben ermee op de bank gaan zitten en heb het een keer of honderd doorgebladerd. Verder heb ik niets gedaan. Geen feestje, etentje of wat dan ook. Hoefde ook niet. Gelukkiger dan op dat moment kon ik niet zijn.

Daarna ben ik nieuwe boeken wel gaan vieren. Dat hoort toch?

Vandaag kreeg ik geheel onverwacht het eerste exemplaar van Kinderen van Nederland. Ook weer een hoogtepunt. Het ziet er schitterend uit. Er staan geen strips in, maar wel veel prachtige tekeningen van Paul Teng. Om het alvast een beetje te vieren ben ik met de redacteur en vormgever gaan lunchen. Het boek was er zo onverwacht, dat de rest van de 'verantwoordelijken' al andere afspraken hadden. We vieren het nog een keer met iedereen erbij. Maar verder... ben ik gewoon weer aan het werk gegaan. En het is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Raak ik er zo aan gewend? Ben ik nu zo blasé dat ik niet meer blij ben met een nieuw boek? Godzijdank niet. Ik moest alleen wel gewoon door met andere dingen. Toch is het natuurlijk best een beetje raar. Maar morgen ga ik het écht vieren zoals het hoort.

10 opmerkingen:

Ingrid zei

Hoera! Gefeliciteerd met je nieuwe boek!

ted zei

Je raakt eraan gewend, een nieuw boek, maar gelukkig went het nooit. - Proficiat!

Alexander zei

Gefeliciteerd!!

Jan Paul zei

Je raakt eraan gewend, maar het went nooit. Zo is het.

Dank voor de felicitaties!

Jeska zei

Jeetje wat leuk, Jan Paul! Gefelici!
Ik moet bekennen dat ik nog nooit een nieuw boek gevierd heb…
Misschien komt dat nog wel eens goed :-)

Jan Paul zei

Dat komt minstens één keer goed, Jeska. Wedden?

Jeska zei

Ik denk het ook, Jan Paul. Ik zie er nu al naar uit!

Edward zei

Het ziet er weer prachtig uit, Jan Paul, van harte. Ik ben trappelende (van ongeduld om het te lezen).

Jan Paul zei

Ja, het is dat ik zelf al een paar exemplaren thuis heb liggen. Anders zou ik nu naar de boekhandel rennen om er een in huis te halen.

Edward zei

Gewoon doen, Jan Paul. Het is vast zo'n goed boek dat je het rustig twaalf keer kunt lezen.