vrijdag, augustus 29, 2008

Pauw

Gisteren had de VPRO een thema-avond genaamd 'Mannen volgens vrouwen.' Daarin werd uitgelegd waarom vrouwen humor zo belangrijk vinden bij een man. Want eigenlijk is het helemaal niet logisch dat humor aantrekkelijk is. Een stevige kaaklijn, brede schouders en sterke spieren wel. Die duiden op gezondheid en zorgen zo voor een sterk nageslacht. Maar humor? Wat heb je daar aan?

Nou blijkt humor net zo te functioneren als de veren van een pauw. Ook daar heb je nageslachttechnischerwijs niets aan. Sterker nog, die zijn alleen maar onhandig. Toch vallen vrouwtjespauwen steevast op de mannetjes met de grootste veren. De veren blijken namelijk een graadmeter te zijn voor sterke genen. En bij mensen geldt dat dus voor humor.

Wellicht binnenkort op dit blog dus de nieuwe rubrieken:
Jan Pauls Moppentrommel
Lachen met JP
Schateren met Schutten
Lachen is gezond

en Wie het laatst lacht

8 opmerkingen:

Jeska zei

Schateren met Schutten vind ik het leukst.

En ik vulde je poll wél in. Maar ik kan hem nú níet invullen want de optie: Ik vulde de poll wél in’ Staat er niet bij.

Jan Paul zei

Klopt. De poll is alleen voor pollweigeraars.

Iedereen die de poll gewoon heeft ingevuld, zoals jij, krijgt de waardecheque ter waarde van 5.000 euro binnenkort thuisgestuurd.

ted zei

Ik wil als trouwe pollstemmer graag van de gelegenheid gebruikmaken om mijn 5000 euro te schenken aan een goed doel, namelijk de Stichting Schateren Om Schutten.

Jeska zei

Wow, dat is nog eens een bedrag!
Ik trakteer!

bibi zei

Jemig, jan pauw, dus daarom

Alexander zei

Geldt het principe ook voor vrouwen?

coen zei

En voor Foekje Dillema?

Jan Paul zei

Inzake de poll: de meeste mensen (5) wisten niet dat er een poll was. Ik moet een poll dus voortaan niet binnen twee dagen van de site halen. Er waren ook mensen die als excuus gebruikten dat de brug open stond, maar daar trap ik mooi niet in.