woensdag, augustus 13, 2008

In gesprek met Hector V.



Gisteren had ik een gesprek met Hector V. over het laatste taboe.

JP: Hector, je wilt onherkenbaar in beeld en 'Hector' is ook niet je echte naam hè?
H: Nee.
JP: Want je zit met een probleem en wilt liever niet dat men weet dat je daar mee zit.
H: Klopt.
JP: Je hebt namelijk de zeldzame geslachtsziekte blauwe vinvis.
H: Ja.
JP: Dat betekent dat je onbeschermde seks hebt gehad en nu opgescheept zit met enkele van 's werelds grootste zoogdieren in de schaamstreek.
H: En dat jeukt enorm, kan ik je vertellen. Bovendien is het erg lastig opstaan uit een stoel, want die beesten wegen een paar ton per stuk.
JP: Is er iets tegen te doen?
H: De artsen zeggen dat het vanzelf over moet gaan. Verder probeer ik de ongemakken wat te beperken met zalf.
JP: Meer kun je niet doen?
H: Meer mág ik niet doen, want de blauwe vinvis is een beschermde diersoort.
JP: En daar ben jij het niet mee eens?
H: Dat lijkt me logisch. Zeker nu het weer goed gaat met de walvis. Ik vind dat de Nederlandse regering moet ingrijpen. Ik verwacht daarbij steun van de kant van de Christenunie, want ik weet uit betrouwbare bron dat Eimert van Middelkoop ook bv heeft gehad.
JP: Wat nu?
H: Naar Japan. Daar kan de vinvis onder de noemer 'wetenschappelijk onderzoek' verwijderd worden.
JP: Heb je verder nog een boodschap?
H: Ja, vooral voor de jeugd: kijk toch alsjeblieft uit. Voor je het weet zit je met bv en dan kom je er heel moeilijk van af.
JP: Dank je wel voor dit gesprek.
H: Graag gedaan.

7 opmerkingen:

Alexander zei

Tjonge, als je dit zo hoort vallen gele koorts en rode hond toch enorm mee.

ted zei

Omdat mijn boeken niet meer zo goed verkopen heb ik tegenwoordig een bijbaantje bij de VIP (Venerische Inloop Poli) en wij krijgen bijna dagelijks patiënten die Blauwe Vinvis hebben opgelopen door onbeschermde seks, dus zo zeldzaam is het allang niet meer. Gelukkig is Blauw Vinvis heel makkelijk te verhelpen, op een milieuveilige wijze, door de aangedane plek éénmaal toe te zingen. Dat moet het duet zijn uit de Parelvissers, en dat is dan meteen ook het wellicht vervelende van de behandeling: je moet met zijn tweeën zingen en niet elke patiënt is ervan gecharmeerd dat je de onderbroek ietwat omlaag moet schuiven opdat twee behandelaars (M/V) de aangedane plek kunnen toezingen. Blauwe Vinvis is allergisch voor het Duet uit De Parelvissers en verdwijnt vanzelf. Indien de aandoening niet verdwijnt na de behandeling, gaat het waarschijnlijk niet om Blauwe Vinvis, maar om de hardnekkiger variant Blauwe Reiger of, als het tóch gaat om Blauwe Vinvis, is die mogelijkerwijze restisent geworden. In dat geval kan alleen koorzang nog redding brengen.

ted zei

Niet "restisent" maar "resistent"!

Jeska zei

Maar ik zie een reflectie van de cameraflits ter hoogte van de ogen. Hector heeft een bril!
Ik denk dat Balkenende onder die papieren zak zit.

Dr. von Schutheim zei

Inderdaad, wat de heer Ted hier aankaart is zeer juist. De klagerige toon die de patiënt hier gebruikt is nergens voor nodig. De Parelvissertherapie werkt al enkele jaren met groot succes. Waar placebo's als 'de Barbier van Sevilla' geen enkel effect sorteerden blijkt deze techniek uitstekend aan te slaan.

Momenteel werken we hard aan de bèta-versie van dit medicijn, de methode Carmen, waarbij de broek ook nog maar een heel klein reepje naar beneden hoeft.

Jan Paul zei

Jeska, omtrent de identiteit van Hector kan ik niets zeggen. Maar je zou met de cursor op de foto kunnen gaan staan en onderaan het browserbalkje kunnen kijken...

Jeska zei

Aah, heel verhelderend.

@ Dr. von Schutheim. Waar heeft u uw opleiding genoten?
Koninklijk Conservatorium van incisiekunde?