maandag, juni 16, 2008

De plant die de wereld overneemt

De wereld vergaat. Ik heb het al eerder geroepen, maar dit keer is het menens. Onze klimplant zal de aarde overnemen. Daar is niets meer aan te doen. De plant groeit enkele centimeters per dag. Dat doet hij door zijn tentakels te wikkelen om alles wat hij maar te pakken kan krijgen. In een onvoorvoorstelbaar tempo raakt elk voorwerp in zijn (of haar, dat weten we nog niet) verstikkende wurggreep. De plant is nu al doorgedrongen tot binnen in ons huis. Dwars door de muur. Wij vluchten daarom deze week nog naar Frankrijk. Maar als hij in dit tempo doorgroeit, heeft hij aan het eind van de week de straat, medio juli heel Nederland, eind augustus de rest van Europa en nog voor de kerst de rest van de wereld op Oceanië na.

Duidelijk is dat er een hyperintelligent brein achter de ogenschijnlijk onschuldige plant schuil gaat. Er is niets tegen te doen, tenzij de NAVO en Jack's Onkruidverdelging nú ingrijpen. Maar dat doen ze niet. De plant heeft ze al lang met toxische gassen in slaap gesukkeld (via de wortels, die zelfs al tot het pentagon zijn doorgedrongen). Vaarwel wrede wereld.

7 opmerkingen:

ted zei

Als ik een plant was en de binnenboel was zo netjes geschilderd als op de foto, zou ik ook naar binnen woekeren!

Jeska zei

De Wisteria (Blauwe Regen) wordt volgens mij maximaal zo’n tien meter hoog… Dus als je thuis komt heb je een boomhut. Oók leuk om in te wonen. Toch?

Jan Paul zei

Wij komen nooit meer thuis Jeska. Als we eind juni terug zouden willen, dan kan het niet omdat alle toegangswegen al overwoekerd zijn door deze vijandige flora.

Maar ik ben niet het enige slachtoffer:

http://www.youtube.com/watch?v=zc7d5XxXRe4

Jeska zei

Erg leuk fragment.

Maar Sien dan? Staat zij deze woekerende indringer toe? Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Jan Paul zei

De Blauwe Regen heeft waaschijnlijk Sien ook al in zijn macht.

Jeska zei

Klinkt zeer ernstig, Jan Paul. Sla mijn advies alsjeblieft niet in de wind en bezoek: abduction researcher Dr. John G. Miller. Een laatste strohalm wellicht…

Ingrid zei

Veel plezier in Frankrijk! Gaan jullie weer in het torentje zitten?