dinsdag, juni 17, 2008

Bijna vakantie

Morgen gaan we weer naar de toren in Frankrijk. Vandaag moest ik nog veel doen, omdat ik écht vakantie wil hebben en ik niet - zoals de laatste keren - nog elke dag een paar uur hoef te werken.

Vorige week heb ik Karel Berkhout van de NRC een rondleiding door Amsterdam gegeven in het kader van de Zilveren Griffel. Dat zou eigenlijk dezelfde week nog in de krant hebben gestaan, maar er was telkens belangrijker nieuws (bovendien met een hogere actualiteitswaarde). Maar vandaag staat het er in! Het is een erg leuk stuk geworden.

Wel grappig is een fragmentje over café 't Aepjen, ik heb er op dit blog ook al een keer over geschreven. Volgens de overlevering komt hier het spreekwoord 'in de aap gelogeerd' vandaan. Telkens zeg ik er bij dat het maar een verhaal is en zeker niet waar hoeft te zijn. Maar net als bij het filmpje van Nieuw Amsterdam wordt die nuancering er niet bij vermeld. Is dat erg? Nee. Totaal niet. Soms is een mooi verhaal beter dan de werkelijkheid.

6 opmerkingen:

ted zei

Goeie reis en heb het fijn daar!

Jan Paul zei

Dank je! Ik heb nu een apparaatje ter grootte van een aansteker waarmee ik overal vandaan internetverbinding met mijn computer kan maken.

Zo kan ik jullie op de hoogte houden van alle avonturen die we daar beleven.

Gina zei

heeft Sien nu een hoe-tolereer-ik-de-Franse-kip training achter de rug? kan me herinneren dat ze vorige keer je blog gebruikte om flink te klagen over het feit dat ze vrij veel aan de lijn moest :-)

hoe dan ook, een fijne en vooral... ECHTE vakantie gewenst! zo'n internetverbindinkje mmmmm, ik weet het niet, da's nogal verleidelijk dan, niet vergeten, jullie zijn o p v a k a n t i e. tijd voor jezelf :-)

Jan Paul zei

Sien ligt nog altijd aan de ketting, Gina. Er loopt hier zoveel pluimvee rond dat we geen enkel risico nemen...

Ingrid zei

Hoera, jullie zijn er! Geniet!

Jan Paul zei

Zullen we doen, Ingrid! En het internet werkt (alleen nog een beetje traag). Maar daar komt wellicht nog verandering in.