woensdag, mei 28, 2008

Komt dat zien, komt dat zien

Vanaf 8 juni – en misschien wel eerder – hangen de tekeningen van Paul Teng uit Kinderen van Amsterdam op de kinderetage in de OBA. Een mooie gelegenheid om de prachtige illustraties eens in het groot te zien. De tentoonstelling wordt op 8 juni geopend met een lezing van mij. Voor alle details, klik hier.
In de bibliotheek hangen vooral strips, in mijn lezing ga ik vooral in op de illustraties.

De tekening hierboven komt overigens niet uit Kinderen van Amsterdam. Het is een van de nieuwe illustraties voor Kinderen van Nederland.

4 opmerkingen:

Jan Paul zei

Als je op het plaatje klikt zie je het op werkelijke grootte.

Alexander zei

Wat gaaf, die tentoonstelling! De opening staat hierbij genoteerd in mijn agenda.

En wat is ie weer mooi, die tekening van Paul Teng. Welke stad is het?

Jan Paul zei

De echte originelen komen er te hangen, met pritt-correcties en al.

Het is Utrecht in de vijftiende eeuw, Alexander!

Alexander zei

Nouuuuu meen je dat - is het echt Utrecht! Ik had nog op Utrecht willen gokken. Stom dat ik dat niet aandurfde. (Ik dacht de Domtoren te herkennen, naast natuurlijk die middeleeuws kronkelige straatjes.)