donderdag, maart 06, 2008

Toeval

Je kunt drie keer op een dag voorgesteld worden aan iemand die 'Henk de Vries' heet en toch telkens met een andere Henk te maken hebben. Je kunt iemand vijf keer op totaal verschillende plaatsen tegenkomen. Je kunt net aan iemand uit een ver verleden denken en die persoon vervolgens dezelfde dag nog tegenkomen. Het aantal toevallige gebeurtenissen dat voor kán komen is oneindig. Daarom gebeuren er ook regelmatig toevallige dingen.

Zo fietste ik laatst door de stad en hoorde ik een totaal onbekende dame heel duidelijk mijn naam zeggen. Ik keek om en zag dat ze het niet tégen mij had, maar óver mij. Of in elk geval over een naamgenoot, want ze was aan het bellen. Hoe groot is de kans dat zoiets gebeurt? Compleet nihil. Tenzij je Geert Wilders of Sonja Bakker heet natuurlijk.

8 opmerkingen:

Jan Paul zei

Ik ken geen andere Jan Paul SchutteNs. Er is in elk geval wel een Jan Paul SchuttE. Die is ergens financieel manager, zag ik op google.

En er was ook een Jan Paul Schutte die een moppentrommel op internet had. Mensen dachten dat ik dat was. Maar da was nie zo. Ik hou niet eens van moppen.

ted zei

Paul Schulten, de modeontwerper? Misschien zei ze: Nee, Jan, Paul Schulten!

FRank zei

Van mij lopen er minstens nog twee rond. Een maritiem bioloog en duiker en een slagwerker.

Die slagwerker heeft natuurlijk ook in voorstellingen gedrumd. Voorstellingen van ons staan onder één vermelding op de site van het theaterinstituut. Buitenstaanders zullen nooit weten dat wij twee mensen zijn.

bibi zei

Kijk daar heb ik nou nooit last van. Er lopen maar negen andere personen op aarde rond met mijn achternaam.

coen zei

Ik was ooit in een boekhandel in Den Haag toen iemand vroeg naar dat boek van Coen Peppelenbos en Doeke Sijens. Was één van de gelukkigste momenten uit mijn leven.

coen zei

Moet erbij zeggen dat het ook een mooie man was die ernaar vroeg.

marieke zei

Een van mijn alter ego's schijnt het nogal goed te doen op een wielrenfiets. O ja en eentje werkt bij de publiciteitsafdeling van Boomerang (van die gratis kaarten). Sommige mensen dat ik dat laatste er freelance bij doe. Niet dus. It's just a common name.

maartje468 zei

Heey
Jan Paul schutten
Ik vind jou boeken echt supper leuk. Ik ga daarom ook mijn boekbespreking over kinderen van amstedam houden ( die vind ik het leukst). Ik vind het vooral heel leuk en ook informatief.
Heb jij misschien nog dingen dat ik kan zeggen?
Over het boek of jou?

Groetjes Mara