vrijdag, maart 14, 2008

Fitna

Nou, de film is dus af. Het schijnt ook een hele móóie film te zijn. 'Ik ben benieuwd of ze elkaar krijgen,' zou mijn vader zeggen. Maar hij hád al uitgezonden kunnen zijn als bijvoorbeeld de NCRV had toegezegd om voor een keer Man bijt hond te skippen, wat me sowieso al een erg goed idee lijkt. Nieuwspoort wil ook niet, dus het komt op internet. Maar waarom dan aan het eind van de maand? Dat kan dan nu toch ook? Als ik een filmpje op internet wil zetten, dan staat het er binnen een paar minuten.

Stel dat hij ooit aan de macht komt, dan hoop ik niet dat hij op dezelfde manier regeert. 'Ja, er komen lastenverlichtingen. Maar die voer ik pas aan het eind van dit decennium in.'

Nee, expres geen plaatje bij dit stukje. Dat komt aan het eind van de maand.

14 opmerkingen:

ted zei

Mijn reactie hierop is ook aan het eind van de maand te verwachten.

Jeska zei

Ik ben benieuwd…

Zou Balkenende hem al hebben gezien? Dat hij/ consorten de film ondergronds te pakken heeft gekregen? Zodat hij zich kan voorbereiden op...op ‘iets’?

Jan Paul zei

Ik denk van wel. Dat kun je wel aan de AIVD toevertrouwen.

Jeska zei

Ik denk het ook. Zeker toen ik vanmorgen het nieuws zag.

15 minuten. Maar misschien brengt het maanden lang onrust.

En waarom blondeert die man eigenlijk zijn haar?

gerb zei

Totaal off-topic: ik heb gisteren de hele middag en avond met twee smurfen (blauw, één mopper en één trompet) in mijn zak rondgelopen.
Ik weet niet hoe ze nu bij je terecht moeten komen...

marieke zei

Mopper moet je niet zo maar afstaan, die is heel zeldzaam!

Ingrid zei

Echt? Ik heb er twee in een worp gekregen.
Spaar jij ze, Jan Paul?

Jeska zei

Ja, zeg, nou hebben we het ineens over smurfen!
Hoe kom ik nu te weten wáárom Wilders geblondeerd haar heeft?

Gina zei

heb net dus op youtube naar diverse w-dingen gekeken, waaronder het Fox interview. ik hou me normaliter verre van all info omtrent die keerborstel (Vlaams en zuid-limburgs dialect voor bezem, duh, al bedoel ik het NIET als de spreekwoordelijke frisse wind maar verwijzend naar wat ie op zn hoofd heeft, een fikse slok Ajakkes erover, omdraaien en boenen maar)
en door JP's blog hier even nieuwsgierig gemaakt. jammer dat ie een deel van de problematiek in de Nederlandse samenleving zo obsessief aanpakt. ik schaam me soms als ik naar het winkeltje bij de moskee ga, ik zat op een katholieke lagere school waar ook Turkse en Marokkaanse kinderen kwamen en nog veel meer buitenlandse kinderen omdat het in de jaren 60 een 'experiment' was waar zelfs de koningin nog voor kwam, toen, om het officieel in te wijden... in de lagere eerste klasjes was er nog verplicht bijbel lezen in de klas en dan mochten de niet-gristelijke kindjes naar buiten.. werd ons ook uitgelegd dat zij een eigen bijbel hadden etc etc. en verder geen centje pijn, wij leerden over hun cultuur en gewoonten en vice versa.
sorry voor de lengte :-)

en jeska, heb net gegoegeld over zn blonde haren maar kwam zoveel enge nederlandse blogs tegen waar heel enge gedachten gebezigd worden dat ik voor vandaag mn portie wel weer heb gehad :-)

heb als 'toetje' ook op youtube het filmpje gezien waar Theo van Gogh indertijd voor doodgestoken is.

geef mij dan maar die smurfen, hoor :-)
vooral op de franse zender. je deteste les strumpfs, gorgelt Gargamel!! geweldig.

Jeska zei

Ja, het is een naarling, Gina. Een oproerkraaier met een griezelige hair-do..

Jan Paul zei

Gerb, je moet ze misschien maar houden. Ze zijn nu aan jou gewend, jij neemt ze nog eens mee naar literaire prijsuitreikingen en bij jou komen ze iets vaker in de natuur.

Ik wil ook niet denken wat er kan gebeuren als Sien ze ziet. Sien heeft al eens een muis gevangen en een smurf moet een koud kunstje zijn voor een hond.

dorothe zei

na al die ophef de laatste maanden blijft er maar constant n gedachte bij mij hangen , nl. het idee dat er helemaal geen film is..

Anoniem zei

Hé, je bloggersprofiel is twee keer veranderd vandaag.

Jan Paul zei

Dat komt omdat er enkele onwaarheden stonden in de versie die ik vanochtend schreef.