vrijdag, maart 07, 2008

De gelukvinder

Op dit blog heb ik het nooit over boeken van andere schrijvers. Daar komt nu eenmalig verandering in. Omdat het zo'n boek is dat iedereen moet lezen. Met de nadruk op moet. Waarom?

Omdat het een belangrijk boek is.
Omdat het je dingen vertelt die je nog niet weet, maar die iedere Nederlander wel zou moeten weten.
Omdat het boek al geweldig zou zijn als het fictie was. Maar bijna alles is werkelijk gebeurd.
Omdat het boek aangrijpend is en een loodzwaar thema heeft, terwijl het nergens te zwaar wordt. Door de humor, spanning en prachtige stijl blijf je doorlezen.
Omdat de co-auteur, de ik-figuur in het boek, een geweldig mens moet zijn. Net als de auteur trouwens. Je houdt meteen van de hoofdpersoon in het boek. Hij heeft een prachtige kijk op het leven.
Omdat het actueel is en blijft.
Omdat een rare meneer met zijn film precies die aandacht krijgt die dit boek nou juist verdient.

Daarom.

5 opmerkingen:

bibi zei

Yes!!! Ik geef het boek af en toe cadeau en zeg erbij: nu moet jij het op jouw beurt ook weer kopen en cadeau doen aan iemand anders. Zo hoop ik dat het zich over de mensen verspreidt, want belangrijke boeken moeten gelezen worden.

Jeska zei

Ik wilde wel dat ik dat laatste shot met de papieren getekend had. Mooi..
Ik zal het boek ook ‘doorvlinderen’ nadat ik het gelezen heb.

Jan Paul zei

Ik weet zeker dat je het goed zult vinden, Jeska!

Anoniem zei

Sluit me hier van harte bij aan, om nog wel meer redenen dan de in dit artikel genoemde.


Bart

Alexander zei

Ik vind het ook een fantastisch boek. Zo aardschokkend dat ik ervan moest bijkomen.

En ik heb het ook cadeau gedaan. Niet omdat het nou zo'n vrolijk cadeau is, maar omdat het moest, omdat ik niets anders wilde geven. Ik gaf het trouwens ook niet omdat de ontvanger jarig was of iets anders feestelijks had, maar om het boek.