maandag, februari 18, 2008

Rho Ophiuchi

Als je dit soort plaatjes ziet, gaat het vaak om een 'artist impression'. Dit is een echte foto. Met een supertelescoop is astrale gebied Rho Ophiuchi in beeld gebracht. Het bijzondere aan dit gebied is dat er allemaal jonge sterren te vinden zijn. En om die sterren cirkelen miljoenen planeten, die qua omstandigheden met de aarde te vergelijken zijn. Misschien zitten daar dus wel allerlei verre vriendjes.
Als ik een ruimtemannetje was, dan zou ik hier wel willen wonen. Met al die paarse sterren en kleurrijke nevels.

7 opmerkingen:

Jeska zei

Zeker mooi! Als je, als ruimtemannetje daar woont, kom ik op bezoek. Mijn vliegende auto is helaas kapot. Dan maar op de fiets... Hoeveel lichtjaren doe ik er dan over?

Jan Paul zei

Hoeveel versnellingen heeft je fiets?

Jeska zei

Het is een omafiets! Dus geen :-)
En? En? Ben ik dan een oma als ik bij je aan kom?

Jan Paul zei

Integendeel. Maar dan duurt het wel even voordat je er bent, Jeska. Het is vrij makkelijk te vinden. Bij Proxima Centaury links, dan bij Betelgeuze omhoog en via A-354 het slingerpaadje op.

Jeska zei

OK! Mooie routebeschrijving.
Ik ga op pad. Ik hoop dat er geen sterrenpuntje in mijn fietsband prikt. Moet ik het weer plakken en zo.

Heb je nog iets nodig op de melkweg? Ik kom er immers langs.

Jan Paul zei

Een pakje Milky Way graag.

Jeska zei

:-)