dinsdag, februari 12, 2008

Fantoompoep

Als je in de grote stad woont, en je hebt een hond, dan is het normaal dat je de viezigheid van het dier opruimt. In het Vondelpark houdt men zich daar redelijk aan. Dat komt ook door de aanwezigheid van de hondenpoepzakjeshaltes (waarom zouden ze dat 'haltes' noemen?). Tot een jaar geleden trok je daar stevige kartonnen zakjes uit. Op de foto hiernaast is het niet te zien, maar de zakjes hadden een inventief schepmechanisme zodat je de poep met een soepele beweging kon opscheppen om het vervolgens te sluiten.

Tegenwoordig hebben ze de kartonnen zakjes vervangen door een goedkopere variant. Grijze, ondoorzichtige boterhamzakjes. Het vervelende daarvan is dat je gevoelsmatig rechtstreeks contact maakt met de poep. Er zit natuurlijk een laag plastic tussen, maar die voel je niet. Je voelt de warmte en de structuur van de poep tussen je vingers.

Eigenlijk is het een beter systeem, want je kunt alles makkelijker verwijderen. Maar je houdt een vies gevoel aan je handen. Geen poepmolecuul die door dat plastic heen weet te dringen natuurlijk. En aan mijn handen, die ik altijd een keer of tien moet ruiken achteraf, zit ook niets. Maar als ik terug ben voel ik me pas weer schoon als ik de fantoompoep van mijn handen heb gewassen.

8 opmerkingen:

Jeska zei

Gadverdamme!
Jakkes, wat een verhaal.

Hier in de buurt staat een automaat met de oude papieren schepvariant waar je over schrijft. Zal ik je een stapel toesturen?

Anoniem zei

Ik zit hier ook niet op te wachten.

Jan Paul zei

Goedgoedgoed. Dan weet ik waar ik de volgende keer mee moet dreigen als niemand reageert op een filmpje van Ross Noble.

Nee hoor Jeska, de papieren zakjes hoeven niet. De viezigheid zit alleen tussen mijn oren. Verder werken de plastic zakjes prima. Dank je wel!

coen zei

en wat doe je als het beestje aan de diarree is?

Jeska zei

Jij gaat lekker, Coen!
Grote griebels...!

Jan Paul zei

Nou ja, dat kun je ook niet opruimen hè?

bibi zei

Het heet 'halte' omdat het een uur duurt voor je de zakjes uit die kast hebt gepeuterd.

Gina zei

hahaha... herkenbaar, vooral dat warme gevoel, aarrggh. ik heb de zakjes eigenlijk alleen nodig als ik bij mn ouders ben, hier in Belgenland urineren de koeien namelijk ook vrij en soms zelfs buiten de wei, op de stoep soms. wist niet dat ze met zoveel kracht hun overtollig lichaamsvocht er uit persen. Bibi is uiteraard de expert in deze.. ik wist niet wat ik zag toen ik voor het eerst een koe zag plassen, hoor!