maandag, januari 07, 2008

Nog een keer vuurwerk

Nog een keer over vuurwerkoverlast en dan hou ik er over op. Beloofd. Maar ik probeer al een week een pakketje op de bus te doen (het gesigneerde exemplaar van Kinderen van Amsterdam voor Annelies), maar dat kan niet omdat de brievenbussen nog steeds beveiligd zijn tegen rotjes. Terecht overigens, want gisteren werd er bij mij in de straat nog de hele dag geknald.

Het lijkt erop dat er nu voor het eerst een serieuze discussie op gang is gekomen. Op de krantenredacties hebben ze dit blog goed gelezen en er is veel over geschreven. Uit een poll bleek bovendien dat een meerderheid van de bevolking het met mij eens is. Bovendien zijn er nu initiatieven van enkele politici die het vuurwerk aan banden moeten leggen. Helaas alleen nog van Groen Links, maar misschien sluiten kamerleden van grotere partijen zich daarbij aan.

Het enige probleem is dat de Kamer nu op kerstreces is. En tegen de tijd dat ze weer terug zijn houdt niemand zich nog met vuurwerkoverlast bezig. Dat is extra vervelend, want ik heb eens op de kalender gekeken en wat blijkt: ook de komende jaren zal het kerstreces weer zo om en nabij kerst en oud & nieuw vallen. Zo verandert er dus nooit wat...

19 opmerkingen:

Annelies zei

Ik heb geduld, Jan Paul!
En sinds ik op oudejaarsavond uit mijn huis ben verdreven door stomdronken buurtgenoten met disco-dreunende apparatuur en voor een paar ton aan vuuwerk, dat volgens andere buren (met kapotte ruiten!)tot vijf uur 's ochtends heeft geduurd (en de politie had het elders te druk om te komen, volgens de kapotteruitenburen) ben ik het nog meer met je eens dan ik toch al was...

Jan Paul zei

Het goede nieuws is dat het boek nu je kant op komt. Bibi heeft het naar het postkantoor gebracht.

Ach, wat zou een topauteur toch zonder zijn secretaresse zijn...

de secretaresse zei

Graag gedaan. Al hoop ik dat ik dit jaar op secretaressedag een origineler cadeautje krijg dan het gebruikelijke. Vorig jaar kreeg ik twee pannenlappen met op de een het woord 'dank' en op de andere het woord 'je'. Het jaar daarvoor was het een peper-en-zoutstel met op de plek voor het woord peper het woordje 'hartelijk' en op de plek voor zout stond 'zout', want ze waren 'dank' vergeten. En het jaar daarvoor kreeg ik een koffiekan met daarop 'bedankt'. En daarvoor een slakom met daarop 'thank you' 'grazie' 'obrigado' 'merci' in wel twintig talen. Moet ik nog verder gaan? Nu weet ik het wel!

Jan Paul zei

Oh, in dat geval... kun je de bestelling die ik gedaan heb bij Kadoshop online even ongedaan maken?

Jeska zei

Zou de secretaresse een parelhoentje voor haar inzet willen?
Er loopt hier een hoentje door de tuin. Ze zijn zo mooi, een beetje prehistorisch ook.

de sectretaresse zei

De vaas met daarin de gegraveerde woorden: 'Je bent het bloemetje van de dag' heb ik afbesteld.

Jan Paul zei

Eh, Jeska een parelhoen hier in huis gaat weer slecht in combinatie met een andere, harige, medewerkster hier in huis (van de afdeling beveiliging en stofzuigen).

En secretaresse, het was echt een hele mooie vaas. Zeker voor die prijs.

Jeska zei

Het is een fel beest hoor! Je zou hem moeten zien gaan met zijn bolle lijffie vol pareltjes. Razend snel. Je kan hem vast trainen om vuurwerk-lui te vangen. Wil je hem echt niet?

de secretaresse zei

Staat er iets op die parelhoen geborduurd/gedrukt/gelinoleumsneed? Want dan hoef ik hem niet.

Jeska zei

Wees gerust. Hij is geheel vrij van dergelijke Hallmark waanzin.

marieke zei

Goh, ik had die vaas best gewild. Ik heb al eerder bij je gesolliciteerd Jan Paul, maar helaas nooit meer iets gehoord. Niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Teleurstellend. En nu hoor ik van al die cadeautjes en van de ondankbaarheid van de secretaresse. Ik zeg: onslagproceduren en ik zal mijn open sollicitatie naar je aanstaande ex-secretaresse mailen.

Hilda zei

Eventueel wil ik die parelhoen wel, maar niet als ik hem nog zelf moet plukken.

Jan Paul zei

Marieke, misschien moeten we toch nog een keer om de tafel. Het schijnt dat je ook nog regelmatig 's avonds werkt om de eindjes aan elkaar te knopen. Dan ben je wellicht toch betaalbaarder dan ik dacht.

de secretaresse zei

Ehhh, hallo, de sleutel past ineens niet meer in het slot van het kantoor.

marieke zei

Geachte heer Schutten,
Ik heb de sleutel van uw kantoor ontvangen. Avonden, weekenden, het maakt mij niet uit. En duur ben ik zeker niet. Zal ik vanavond beginnen?

Jan Paul zei

Dat lijkt me uitstekend. Ik moet alleen nog even een piano regelen.

marieke zei

O, een tafel voldoet ook, hoor.

Jan Paul zei

Crazy tables? Nieuwe act?

marieke zei

nee al heel oud...
was van voor die piano.
dus dat is er eentje uit de oude doos.
maar niet minder spectaculair, hetzelfde principe, andere ondergrond.
:)