donderdag, januari 03, 2008

Filmen

Vandaag ga ik opnieuw filmen. Dit keer voor Kidsweek (erg leuk! Kinderen van Amsterdam krijgt sowieso wat meer aandacht dan in de afgelopen weken, vandaag staat er als het goed is ook een recensie in Het Parool). De vorige filmdag was het ook al akelig koud, maar het schijnt vandaag als min tien aan te gaan voelen. Normaal kan ik daar prima tegen, maar als je filmt dan sta je heel lang stil. En dat is killing. Ik vrees dat ik er als een michelinmannetje uit zal zien. Zo voel ik me trouwens ook een beetje, na de feestdagen.

12 opmerkingen:

Hilda zei

Hoezo weet je vantevoren dat er een recensie in de krant staat?

Jan Paul zei

Omdat hij al op de site van het Parool stond.

Je hebt nu Google Alert. En als je naam op een site komt te staan, dan stuurt Google je een mailtje (nou ja, soms).

Ik weet daarentegen ook dat er morgen een recensie in Kidsweek staat. Dat komt niet door Google Alert. Dat komt omdat ik de recensent net zolang heb opgesloten in een klamme kelder (de Chinese waterdruppelmartelmethode) totdat hij beloofde iets over het boek te zullen schrijven.

ted zei

Dan zou hij uit wraak dus iets heel naars over het boek kunnen schrijven! Of is het boek daar gewoon te goed voor?

Jan Paul zei

Ik neem aan dat de recensent in kwestie slim genoeg is om het boek totaal de hemel in te prijzen. Voor elk puntje van (negatieve) kritiek gelden er zeer zware sancties.

Zo hebben we ook nog de infame martelmethoden uit de tijd van de Spaanse inquisitie: het kussen en de comfortabele stoel.

Hilda zei

Bij de gedachte aan het kussen sidder ik al. Eén keer kussen kan ik nog wel aan, maar drie keer kussen is inderdaad een vreselijke martelmethode.

ted zei

Geef mij maar kussen! Hoe meer hoe liever! Van iemands hand weet je nooit precies waar die is geweest, zoals de spoelknop van het toilet, de bilspleet, een vochtig kruis; iemands mond is zelden met dat soort plekken in aanraking geweest.

Jan Paul zei

Sorry. Foutje mijnerzijds. Het hadden ´kussens´ moeten zijn. Niet ´het kussen´.

Ik ben ook maar een amateurbeul.

Jeska zei

He, Jan Paul, wat dacht je van een warme kruik onder je jas als je gaat filmen? Dat scheelt toch weer drie truien en vijf hemden.

Succes met filmen!

Edward zei

Jan Paul - hoe was het???

En de Kidsweekrecensent is goed ingedruppeld, ik las de recensie, je kunt die haarnetjes en die houten punaises en ook de tseetsee-vlieg thuis laten.

Jan Paul zei

Het was echt érg koud. Maar wel heel leuk. We waren met twee Kidsweeklezers op stap en iedereen klaagde over de kou, behalve Fleur van elf. De andere lezer/vragensteller was Lars. Hij is zestien en stelde niet alleen briljante vragen, maar vroeg ook dóór. En die vragen waren zelfs nog beter. Als hij geen briljante journalist wordt, dan weet ik het niet meer.

Het zal overigens nog een paar weken duren voordat het te zien is. En dan op de site van Kidsweek. En op dit blog natuurlijk.

De recensent in kwestie zei

Het zeiljacht deed het hem. Dat kwam toch van jou?

Jan Paul zei

Het zeiljacht, de Lamborghini en het afgesproken bedrag op de rekening op de Kaaimaneilanden.