woensdag, november 28, 2007

Zo kun je het ook zien...

Dit is een advertentie voor New Mexico. Het maakt deel uit van een campagne waarin ruimtemannetjes de staat kiezen als de mooiste plek ter wereld. Ze hebben het hele universum al verkend en vonden dit de beste plek om naartoe op vakantie te gaan. Er zijn ook allemaal grappige filmpjes van gemaakt en in totaal kost de campagne een paar miljoen dollar. Prima. Leuk. Niets aan de hand. Heel normaal. Het is dan ook een schitterende staat, met prachtige natuur.

Maar toch worden de spotjes en advertenties gestopt. Waarom? Omdat de Amerikanen door de campagne denken dat New Mexico de ideale plek is voor reptielachtige wezens van een verre onherbergzame planeet. Dus niet voor mensen. En zeker niet voor Amerikanen. Het werkt er dus als anti-reclame. Miljoenen weg. Alles voor niets.

2 opmerkingen:

Jan Paul zei

Morgen weer over de lijkwade van Turijn. Die waren we in alle drukte helemaal vergeten!

Anoniem zei

Ik snap sowieso niet hoe je dit allemaal kunt. Ik post even anoniem want anders staat het zo stom, zo nepotistisch dat ik dit schrijf. En dan kan ik eindelijk ook eens op dat knopje drukken, van anoniem bedoel ik.