dinsdag, november 20, 2007

Raad het onderwerp

De komende tijd ga ik samen met Miebeth een serie stukjes schrijven over een nu nog geheim onderwerp. Jullie mogen raden wat het is. De volgende woorden komen er in voor.

Bloed
Mummie
Vitruvius
Foto
NASA
Egypte
Gelatine
C-14
Tempeliers
Leonardo da Vinci

De bedoeling is dat ik het zo moeilijk heb gemaakt, dat jullie het niet snel raden (googelen helpt niet, zoals je zult merken). In dat geval komen er telkens woorden bij.

Dus de vraag: waar gaat het eigenlijk over?

14 opmerkingen:

FRank zei

Mummie met bloedarmoede van de Egyptische tegenhanger van de NASA doet foto-onderzoek naar gelatine-ophopingen in de Vitruviusvulkaan.

Duh...

Edward zei

Nee dit gaat over de intrinsieke woordwaarde van de vorige twee hits van Marianne Weber.

Duh2...

ted zei

Gaat het om de inhoud van een soort doos die de ruimte is ingestuurd met informatie over de aarde voor eventueel buitenaards leven?

Jan Paul zei

Warm allemaal, met nét niet goed. Ik zet er een nieuwe clou bij...

ted zei

Ja, c-14 is een manier om iets ouds te dateren, maar als ik zeg dat het gaat over de datering van Egyptische mummies of iets dergelijks is het zeker fout, want dat ligt veel te veel voor de hand.

coen zei

Ik heb geen idee, maar heb al googlelend geleerd dat Vitruvius de voorloper van de kilometerteller heeft ontdekt: de odometer! Ik vind het erg leerzaam allemaal.

coen zei

heeft het iets met dat scheepswrak te maken?

Jeska zei

Potverdikkeme, ik ben nieuwsgierig. Maar ik heb geen tijd om nieuwsgierig te zijn.
Heeft het te maken met de Vitruviusman van Leonardo? Izzie gevonden op de maan? Attie pudding?
Staattie in het nieuwe celeb-magazine STARS?

Jan Paul zei

Je zat goed, Jeska!

coen zei

ik zit al helemaal in de DaVinci-code nu (terwijl ik eigenlijk mijn colleges moet voorbereiden)

coen zei

De lijkwade van Turijn!

Jan Paul zei

Helemaal goed!

coen zei

Ha, kom er nu achter dat ik het goede antwoord heb gegeven (wel met behulp van Google gevonden overigens: Nasa + Vitruvius).

Jan Paul zei

Gek... Ik had Vitruvius er júist als afleidingsmanoeuvre in gezet.