donderdag, november 15, 2007

Met Sien op straat

Gisteravond liep ik rustig met Sien op straat totdat er een boze man naar mij toe kwam.

- Meneer, ruimt u die rotzooi even op.
- Welke rotzooi?
- Die poep daar.
- Ja maar die is niet van mijn hond.
- Jawel, ik zag het gebeuren.
- Nee meneer. Het kán niet van mijn hond zijn, want ze poept niet op straat.
- Ik zag het toch!
- Dan zag u het verkeerd.

Vervolgens keek ik nog eens goed naar de poep (die van Sien herken ik uit duizenden).

- Dit ik zeker niet van mijn hond. Dat kan ik zelfs bewijzen.
- O ja? Hoe dan?
- Kijkt u eens goed. Het is geen poep. Het is een sok. Mijn hond poept geen sokken uit.

De man liep snel weg zonder iets te zeggen.

3 opmerkingen:

ted zei

Ik zie op de foto dat Sien aanwijst in het kookboek wat ze vanavond wil eten. Chaussette à l'orange?

Jan Paul zei

Nee, als ik mij niet vergis wijst Sien hier ´gigot rôti à la bordelaise´ volgens het recept van Antonin Carême aan. Het is niet heel goed leesbaar meer, want het zit onder het kwijl en ze heeft er een stuk uit gehapt.

bibi zei

Wow Jan Paul, is dat echt gebeurd? Wat bizar. Stuur je dit please naar ik@nrc????