maandag, november 12, 2007

Kinderen van Amsterdam

Het kan niet héél lang meer duren voordat Kinderen van Amsterdam er ligt. Daarom alvast een voorproefje. Elk hoofdstuk begint met een strip die getekend is door Paul Teng. Dit is bijvoorbeeld het begin van het hoofdstuk over Reyer Dircks. Op de achtergrond zie je het oude stadhuis.

Paul is enorm zorgvuldig te werk gegaan met alle tekeningen. Hij wilde tot in de kleinste details weten hoe alles er uit zag. Het resultaat is er naar. Niet alleen zijn de tekening waanzinnig mooi, ze zijn ook nog eens historisch verantwoord.

11 opmerkingen:

Jan Paul zei

Als je er op klikt, zie je hem in het groot.

ted zei

Hij is mooi! En zo precies!
Ik ben benieuwd naar het boek.

Jeska zei

Mooi zeg! Jan paul.
Heb je de strips ook geschreven? Ik bedoel de tekst in de wolkjes en de opzet verzonnen?
Of is dat dan van Paul Teng?

Jan Paul zei

Ja Jeska, ik heb de strips geschreven. Soms tekende Paul het totaal anders dan ik in mijn hoofd had. Dat was dan altijd omdat hij veel beter had nagedacht over de tekeningen.

Zo nu en dan kreeg ik kippenvel als ik weer een nieuwe vracht illustraties kreeg.

Jeska zei

Kippenvel is een van de mooiste complimenten die je een illustrator kan geven!
Ik ben heel heel benieuwd. Hoeveel weken/ dagen/uren moeten we nog wachten?

marieke zei

Ik wacht ook in spanning af! Door alle verhalen en kleine voorproefjes ben ik bijna zenuwachtig om het echt te gaan lezen...

Ingrid zei

Mooi!!
Dat van de tekst in de tekeningen vroeg ik me bij Daar komen de Romeinen ook af. Die schrijf je dus zelf, met een idee erbij voor de afbeelding? Of juist erna? Hoe gaat dat?

Hm, die Making Of lijkt me steeds een beter idee!

Jan Paul zei

Ja, bij ´Daar komen de Romeinen´ en ´Topgeheim´ bedenk ik ook de illustraties.

Maar soms word ik ´overruled´ door Sieger, de tekenaar. En als Sieger dat doet, dan is dat altijd goed.

Edward zei

Een boek om nu zelfs nog meer naar uit te kijken, Jan Paul!!!!

Ingrid zei

Ik heb 'm al besteld! Volgens de boekhandel komt hij 22 november uit.

Jan Paul zei

Volgens het laatste nieuws zou hij er 23 november moeten liggen.

Maar er is nogal wat mis gegaan, dus het zou nog later kunnen worden.