maandag, november 19, 2007

De ster uit het verleden: Michael Fishman

Wie o wie is dit? Ja, Michael Fishman. Dat staat in de kop van dit berichtje. Maar wie is dat? Waar is-ie van? De ogen zijn niet veranderd. De rest wel. Kijk eens goed. Het is... DJ, dat rare mannetje uit Roseanne.

Het was nooit de bedoeling dat Michael acteur zou worden. Zijn ouders vonden het daarentegen wel een goed idee dat hun zoon in televisiecommercials zou spelen. Maar toen diende die rol van DJ zich aan. Er waren veel meer geschikte kandidaten, maar Roseanne zelf eiste dat Michael de rol kreeg. En dat was een goede keus. Hij moest een compleet wereldvreemd ventje spelen en deed dat met verve.

De serie is al jaren geleden gestopt. Wat is Michael (die eigenlijk Quatil van achter heet) daarna gaan doen? Veel en weinig. Hij is op zijn achttiende getrouwd. Hij is daarna gaan studeren. Hij is vader van twee kinderen. En hij is nu op zijn 26e nog steeds getrouwd. Een knappe prestatie voor iemand uit Hollywood.

Van werk is daarentegen weinig terecht gekomen, op een heel klein rolletje in de film Artificial Intelligence na. Maar dat gaat als het goed is veranderen, want Michael heeft grootse plannen om terug te keren op televisie. Of dat gaat lukken? Kweenie. Ik vind niet echt dat hij veel uitstraling heeft. Maar wie weet.

4 opmerkingen:

ted zei

Hij kwam me wel bekend voor, maar als je niks gezegd had, had ik het niet kunnen raden. - Wel "leuk" altijd om te zien hoe die voormalige kindsterretjes volwassen zijn geworden. Je ziet ze doorgaans alleen in herhalingen en blijven dus altijd jong. Maar niet écht, dus.

Jan Paul zei

Ook interessant om te zien hoe Roseanne er zelf uit ziet, tegenwoordig. Blond. Dunner. En met een gefacelift hoofd.

FRank zei

Aan de foto herken je hem inderdaad niet meteen. Ik dacht eerder dat het een sporter was dan een acteur.

Jeska zei

Mijn eerste indruk was autocoureur.
Is het echt waar? Is dat mens blond en dunner?
Ik moet zeggen dat ik niet graag naar de serie keek.